Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Būvniecības inženierzinātņu fakultātes studentu pašpārvaldes rīkotajās papīra tiltu konstruēšanas sacensībās izturīgākā konstrukcija spēja noturēt 139,9 kilogramus.

Izturīgais inženiertehniskais risinājums izdevās Mārtiņam Arājam, Linardam Hremenkinam un Valtam Segliņam, kuri startēja studentu kategorijā un bija apvienojušies komandā "Šneks".

Otrajā vietā palika iepriekšējo divu gadu spēcīgāko tiltu autori – komanda "K1". Viņu veidotais tilts šogad noturēja 133,2 kilogramus, bet trešajā vietā ierindojās komanda "Kalpaka tilts", kuru radītais tilts izturēja 49,7 kilogramu slodzi.

Melānija Freimane

Skolēnu kategorijā stiprākais izrādījās komandas "Super-tilts" veikums (42,7 kilogrami), otrajā vietā komanda "L-10" (41,8 kilogrami), bet trešajā – "Grāvēji" (39,6 kilogrami). Uzņēmumu kategorijā labākais sniegums – noturēta 57,6 kilogramu slodze – bija komandas "Skonto Plan" veidotajam tiltam.

Visu godalgoto vietu ieguvēji saņēma balvas no sacensību atbalstītājiem, bet stiprākā tilta autori ieguva galveno balvu – uzņēmuma "UPB" sarūpēto lidojumu vēja tunelī "Aerodium".

Papīra tiltu konstruēšanas sacensības šogad norisinājās sesto gadu pēc kārtas. Tajās piedalījās rekordliels dalībnieku skaits – 72 komandas.

Melānija Freimane

Tiltu bija jābūvē no 50 A4 formāta lapām un līmes, šos materiālus dalībniekiem nodrošināja organizētāji. Komandām tika piešķirti arī instrumenti papīra apstrādei – 30 cm lineāls, papīra nazis, zīmulis. Papīra tiltu konstruēšanai tika atvēlētas divas stundas, bet pēc tam sākās vērtēšana – tiltus ievietoja slogošanas aparātā un novēroja tā izturēto slodzi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!