Foto: LETA
Latvietis ar katru gadu arvien vairāk apgūst pasaules tīmekļa plašumus, taču tas nemaina ne to, ka latvietis internetā ir visai slinks, ne arī to, ka latvietis ir, bija un, visticamāk, vēl kādu laiku būs nīgrs un anonīms - bez identitātes, lielu daļu sava laika veltīs tādu komentāru kā "ideoti toletē" rakstīšanai.

Arī moderno komunikācijas veidu speciālists Arturs Mednis (attēlā) sarunā ar izklaides portālu Mango norāda, ka par realitāti iespējams spriest pēc cilvēku darbībām internetā - komentāriem portālos, aktivitātes, populārākajiem meklēšanas vārdiem internetā, apmeklētākajām lapām utt.

"Aptaujās ir noskaidrots, ka visaugstāk sabiedrība vērtē atklātumu, godīgumu, izpalīdzību un labdarību, tomēr milzīga anonīmo komentētāju armija Latvijas populārākajos portālos ik dienu bez sāls gatavi apēst jebkuru, kam dzīvē paveicies nedaudz vairāk. Šie cilvēki saskata "uzmetienu" pat labdarībā," uzskata Mednis.

Sociālo mediju tendenču pazinējs pauž uzskatu, ka komentāros paustais nicinājums un rupjie izteicieni noteikti neliecina ne par izpalīdzību, ne arī par labsirdību.

Viņš aicina padomāt par to, kuri tad ir populārākie raksti portālos, kuri saņem visvairāk skatījumus un komentārus. Mednis gan norāda, ka "tas ir normāli", jo arvien vairāk cilvēku sāk lietot internetu biežāk un savas ārpusinterneta intereses sāk izrādīt arī onlainā.

"Vidējais Latvijas interneta lietotājs daudz neatšķiras no vidējā pasaules interneta lietotāja - līdzīga ir ne vien uzvedība, bet arī intereses. Protams, visi runājam par to, ka internetu izmantojam, lai izglītotos, komunicētu un strādātu, taču patiesībā... Jūs jau zināt paši," smaidot teic Mednis.

Viņš Mango atklāj, ka Latvijas interneta lietotājus interesē tās pašas lietas, kas saista daudzu pasaules interneta lietotāju prātus, vienīgā atšķirība - tās ir lokāla mēroga intereses.

"Džastina Bībera vietā mēs skatāmies "Kombuļu" Ineses video, bet Lady Gaga vietā mēs skatāmies Elīnas Kukules kailfoto," saka Mednis un piebilst, ka Latvijas interneta lietotājs dedzīgi vēlas par jaunatklājumiem vietējo slavenību dzīvē pavēstīt arī līdzcilvēkiem, komentējot rakstus, pārsūtot citiem saites, pārpublicējot portālu materiālus savās sociālo tīklu lapās.

Kas tad šogad visvairāk interesējis latviešus interneta sociālajos tīklos? Lielos vilcienos īpašu jaunumu nav - jau atkal kailas krūtis un asinis. "Nav pārsteigums, ka cilvēkus sociālajos tīklos interesējuši pasaules mēroga notikumi - katastrofas, slavenības un, protams, skandāli. Tomēr izrādās, ka Facebook un Twitter lietotāji ir sociāli atbildīgāki un atsaucīgāki par citu sociālo tīklu lietotājiem," atklāj Mednis.

Viņš secinājis, ka šo vietņu lietotāji ir daudz labprātāk par citiem iesaistījušies diskusijās un dažāda veida labdarības pasākumus atbalstījuši ar Like pogu, nav baidījušies runāt par savu pārliecību vai neapmierinātību ar kaut ko, atklājot savu īsto identitāti.

"Iespējams, nākotnē Latvijā attīstīsies interneta lietotāju komūna - anonīmu viedokļa paudēju vietā nāks par sevi pārliecinātas personības, kas nebīsies atklāt savu identitāti, tādi cilvēki, kuru viedokļiem citi ticēs daudz vairāk," saka optimists Mednis, taču pagaidām, "mēs turpināsim pavadīt katru dienu vidēji 40 minūtes savā sociālajā portālā, smagi strādājot fermā, aplūkojot un vērtējot bildes draugu galerijās vai arī vienkārši rakstot tādus komentārus kā "Noteikti bembists!"

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!