Foto: F64

Latvijā lielākās ierakstu kompānijas Mikrofona ieraksti vadītājs un daudzu populāru dziesmu tekstu autors Guntars Račs (attēlā) uzskata, ka no Okartes skatuves talantiem reālas iespējas izsisties mūzikā ir tiem, kuri turpinās muzicēt šovā izveidotajās grupās.

"Līdz finālam gan negribu viņus nosaukt vārdā, bet esmu pārliecināts, ka divas no šova grupām turpinās eksistēt arī pēc fināla, sastādot nopietnu konkurenci citiem Latvijas mūziķiem," izklaides portālam Mango savu viedokli pauž Račs.

Viņš uzskata, ka tieši tiem talantiem, kuri turpinās darboties jaunizveidotajās grupās, ir daudz plašākas iespējas, nekā tiem, kuri mēģinās pēc šova startēt kā solo izpildītāji.

"Latvijā ir liela problēma tieši ar grupām - mums ir daudz solo izpildītāju, kuriem piespēlē vieni un tie paši mūziķi. Tā nav normāla situācija. Tāpēc tie, kuri izturēs kā grupas, būs vislielākie vinnētāji. Solisti būs mazāk interesanti, jo tos asociēs ar grupām," atklāj eksperts.

Viņš uzskata, ka faktam, ka grupas šovā izveidotas mākslīgi, apvienojot līdz šim savstarpēji nepazīstamus jaunos mūziķus, nevajadzētu būt traucējošam, ja paši mākslinieki ir entuziasma pilni darboties.

Runājot par alkohola, seksa un citiem skandāliem, kādos jaunie talanti jau paguvuši iekulties, atrodoties šovā, Račs norāda, ka šādā veidā iegūta popularitāte nekādus plusus mūziķiem nedod.

"Ir kādi trīs cilvēki, kuri šovā pieļāva lielas, liktenīgas kļūdas, no kurām tiem nāksies mazgāties gadiem. Tā nav pozitīva popularitāte, bet diemžēl negatīvā popularitāte radošajā dzīvē rada tikai problēmas," uzskata Račs.

Viņš uzskata, ka nav pamata skeptiskai attieksmei pret māksliniekiem, kuri popularitāti ieguvuši talantu šovā - galu galā savu ceļu šādā veidā sākuši daudzi no šobrīd Latvijā zināmākajiem izpildītājiem, piemēram, Aija Andrejeva, Elīna Fūrmane, Detlefs, Dons, LieneCandy un Liene Šomase.

"Ceļš uz atpazīstamību mūsdienās gandrīz vienmēr saistīts ar televīziju. Nav nozīmes tam, vai kļūsti populārs ar dalību Šlāgeraptaujā, Eirovīzijā vai kādā šovā - popmūzika un televīzija iet roku rokā. Reti kuram izpildītājam izdevies iegūt popularitāti bez televīzijas palīdzības, starp viņiem varētu būt Prāta Vētra, Instrumenti un Gustavo, bet arī viņiem tas izdevies tāpēc, ka kāds no mūziķiem jau iepriekš bijis zināms," mūsdienu šovbiznesa īpatnības skaidro eksperts.

Viņš uzskata, ka Okartes skatuves dalībnieki šovā ieguvuši nenovērtējamu bagāžu - katrai no grupām, izpildot sacensības pamatuzstādījumu, nācies ik nedēļu radīt jaunu mūziku, un nu viņiem ir savs materiāls kā koncertiem, tā vesela albuma izdošanai.

"Tāda prakse - ka talantu šovos paši rada savas dziesmas, nav izplatīta ne Eiropā, ne Amerikā. Iepriekšējo šovu dalībnieki nenoturējās, jo viss, kas viņiem pēc šova bija, bija apšaubāmas kvalitātes fonogrammas un atpazīstamība kā kaverversiju izpildītājiem. Tieši tāpēc es piekritu piedalīties šī šova veidošanā, jo sapratu, ka tā rezultāts būs ap 70 jaunu dziesmu, no, kurām gan kādas 50 būs pilnīgi mēsli, bet vismaz 20 būs ļoti labas," stāsta Račs.

Runājot par šova kopējo līmeni, Račs uzskata, ka patiesi spēcīga balss materiāla īpašnieki šovā esot maz - labi ja četri. Taču, ja jaunieši turpinās darboties grupās, kurās paši radīs mūziku, mācēs izmantot dabas dotās balsis un zinās, ko grib sasniegt, viņiem ir visas iespējas.

"Pēc šova noslēguma jauniešiem jāmēģina uzrunāt savus klausītājus ar koncertiem, cik vien tas iespējams. Vienalga, vai jāuzstājas lielā vai mazā zālē, vai ir laba vai slikta apskaņošana - vajag braukt un uzrunāt savus klausītāju.

Tajā pašā laikā - svarīgi nesadomāties par daudz, jo televīzijā iegūta popularitāte ir fantastiska lieta, bet realitāte ir daudz skarbāka. Katrā ziņā - novēlu katram no šiem jauniešiem izmantot iespēju. Ja viņi vēlas noturēties, jāturpina intensīvi strādāt, janvārī realizējot kādu jaunu singlu. Ja tas tiks atlikts uz pusgadu, viss būs nokavēts," padomus jaunajiem talantiem dod mūzikas eksperts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!