Foto: DELFI
Pilsētas mēra Nila Ušakova cīņa ar slidenajiem ceļiem un ietvēm, tās bagātīgi nokaisot ar sāli, kļuvusi par vienu no sezonas apspriestākajiem tematiem.

Kamēr automašīnu šoferi no neizbrienamajiem ceļiem patveras nosacītā drošībā, rāmi gaidot savu kārtu sastrēgumos, kājāmgājēji sūkstās par neizbēgami sabojātajiem apaviem, ko saēdusi sāls. Diskusijā par karsto tematu iesaistījusies arī dziedātāja LieneCandy (attēlā).

"Uz ielām bagātīgi izkaisītā sāls bojā ne tikai apavus, bet arī automašīnas, kas no tās vairāk rūsē. Nesen par šo tēmu apspriedos ar draugiem, un, lai gan it kā ir pamatoti iemesli kritizēt Rīgas mēra izvēlēto metodi cīņā ar sniegu, pirms kāda laika kādā Amerikas štatā tika veikts eksperiments, kas pierādīja, ka sāls pagaidām ir viena no labākajām alternatīvām, ar ko kaisīt ceļus.

Šai štatā ilgus gadus notika cīņa ar likumdevējiem par to, lai sāls izmantošana tiktu aizliegta vispār, un tad nu vienā gadā tas arī tika izdarīts.

Ar sāli netika kaisīti ne ceļi, ne gājēju ietves, un tieši tai ziemā krasi pieauga satiksmes negadījumu skaits. Šoferi nevarēja novaldīt savas automašīnas, ceļi bija slideni, un notika smagas avārijas," sarunā ar DELFI Izklaide savos novērojumos dalās LieneCandy.

"Uzskatu, ka šai sāls kaisīšanai ir divas medaļas puses. Protams, tā ļoti bojā ziemas zābakus un automašīnas, tomēr, no otras puses, sāls palielina mūsu drošību uz ceļiem, tos attīrot no sniega un mazinot slīdamību, kas attiecīgi mazina iespēju, ka šoferi ietrieksies priekšā braucošajā mašīnā.

Protams, arī man pašai ir gadījies, ka sāls nedaudz sabojā apavus, īpaši ar zemiem papēžiem, bet tiem var nopirkt arī speciālu aizsarglīdzekli, ar ko tos apstrādāt, un tas patiešām darbojas.

Tādēļ situācija nav tik traka, kā cilvēki to sludina. Manuprāt, tā nav tik globāla problēma, par kādu sabiedrība to padara, un diez vai deputātiem būtu vērts tērēt savu laiku un valsts finansējumu, lai izmēģinātu citas metodes, ar kurām cīnīties ar sniegu un apledojumu.

Vieglāk ir sameklēt apaviem aizsarglīdzekli vai vilkt tādus zābakus, uz kuriem sāls neatstās redzamas pēdas, nekā riskēt ar savu drošību uz apledojušiem un slideniem ceļiem.

Līdz šim šai metodei nav izdomāts nekas analogs, tādēļ Ušakova lēmums ir saprātīgs un racionāls. Protams, būtu ideāli atrast alternatīvu, kas nodrošinātu drošāku braukšanu, nebojājot arī cilvēku apavus, bet šaubos, ka Latvija būs viena no pirmajām valstīm, kas to izdarīs," prāto dziedātāja.

Neraugoties uz pausto atbalstu Ušakova paņēmieniem cīņā ar Latvijas ziemai tik neizbēgamo parādību, kas sabiedrību ik gadu nomāc teju stihiskā līmenī, LieneCandy gan piekrīt, ka ceļu tīrīšanai vajadzētu veltīt vairāk resursu un laika, nekā tas tiek darīts šobrīd.

"Šobrīd uz ceļiem valda pilnīga pļura, kā rezultātā ar automašīnu braukt ir gandrīz neiespējami. Tu it kā ieliec tai pirmajā ātrumā, bet riteņi vienkārši griežas uz riņķi, un mašīna nekustas ne no vietas.

Avārijas situāciju patiešām ir ļoti daudz, un visvairāk mani satrauc jaunieši, kas brauc ar BMW vai citiem trakajiem aparātiem ar pakaļējo piedziņu un slidinās vien pāris centimetru attālumā no citām automašīnām.

Man pašai šoziem, par laimi, nav gadījies piedzīvot nevienu avāriju, jo braucu patiešām uzmanīgi. Labāk palūkoties apkārt lieku reizi, it sevišķi, ja automašīnā ir bērns, jo nekad jau nevar zināt, kāds trakais tev iznesīsies priekšā," uzskata dziedātāja.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!