Latvijas Nacionālā mākslas muzejs šoruden apmeklētājiem piedāvā jaunu video sēriju, kas atklāj mākslas darbu restaurācijas procesu un tā nianses. Šajā sērijā – par restaurācijas ētiku stāsta Liene Visendorfa, LNMM gleznu restauratore-meistare.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Projekts turpina skatītāju atzinību guvušās iniciatīvas "Vienas gleznas stāsts I" (2017), "Vienas gleznas stāsts II" (2019) un "Viena fotogrāfa stāsts" (2019).

Video redzamā Johana Heinriha Baumaņa glezna "Tirgotāja Georga Konrāda Nestora portrets" (19. gs.sākums) ir interesanta ar to, ka tā dod ieskatu gan restaurācijas vēsturē, gan pašas gleznas tapšanas gaitā.

"Uz gleznas virsmas redzami vairāki taisnstūra formas laukumi, ko sauc par atsegumiem. Tie veikti 70. gados, kad restaurators ir pamanījis, ka zem gleznas redzamā slāņa slēpjas tās pirmā, nedaudz atšķirīga versija. Tā kā tas ir fakts, kas citkārt paliktu apmeklētājam nezināms, ticis pieņemts lēmums šo noslēpumu padarīt redzamāku. Mūsdienās gleznu restauratori, visticamāk šādu lēmumu nepieņemtu. Šobrīd, pateicoties dažādām izpētes iespējām - gan mikroskopijai, gan izpētei ultravioletajā gaismā, gan arī iespējai veikt rentgenuzņēmumus, speciālists var gūt samērā precīzu priekšstatu par gleznas dziļākajiem, "neredzamajiem" slāņiem, ko ir iespējams arī vizualizēt, lai parādītu plašākai publikai," stāsta restauratore.

Projekts "Mākslas restaurācija muzejā" tapis pateicoties advokātu biroja "Ellex Kļaviņš" atbalstam.

Tags

Vienas gleznas stāsts Viena fotogrāfa stāsts Mākslas restaurācija muzejā Latvijas Nacionālais mākslas muzejs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form