Foto: Publicitātes attēls
No šī gada 20. augusta līdz 4. decembrim Mākslas muzejā "Rīgas birža" būs apskatāma izstāde "Neiespējamais grupas portrets. Direktora izvēle", ko veidojusi muzeja vadītāja Daiga Upeniece.

"Neiespējamais grupas portrets" ir stāsts par kolekcijas vērtībām un kuratora personīgo attieksmi, norāda muzeja pārstāvji. Izstādes pamatā ir Mākslas muzeja "Rīgas Birža" vadītājas Daigas Upenieces darbs pie grāmatas "Direktora izvēle", kuru izveidot aicinājusi Londonas izdevniecība "Scala Arts & Heritage Publishers". Grāmatā iecerēts mākslas darbu pētniecības materiālus pasniegt tā, lai tajos būtu saglabāta personīgā attieksme, emocijas un sajūtas, kuras pamato konkrēto izvēli. Kamēr grāmatas izdošana ir procesā, 30 kolekcijas darbi apvienoti izstādē, veidojot šķietami neiespējamu darbu kopumu, kuru vieno "Direktora izvēles" redzējums.

Izstādē iekļauta Rietumeiropas māksla laika robežās no 16. gadsimta līdz 20. gadsimta sākumam, ietverot Nīderlandi, Beļģiju, Franciju, Vāciju, Austriju, Itāliju, Somiju, Norvēģiju, kā arī atsevišķos piemēros ieskicējot Eiropas kultūras saikni ar Indiju un Dienvidaustrumāziju. Savukārt saistība ar Baltijas reģionu atklājas kolekciju vēsturē.

Stāsti ir veidoti par tādām labi zināmām gleznām, kā Pītera Ārtsena (ap 1508–1575) "Golgāta" (1545–1546), Daniela Sēhersa (1590–1661) un Lukasa fan Īdena (1596–1672) "Ainava ziedu vijā", Bartolomeusa Sprangera (1546–1611) "Ādams un Ieva", Antonija fan Deika (1599–1641) "Orānijas-Nasavas prinča Vilhelma II portrets" (1628–1632), Kloda Monē (1840–1926) "Ziemas ainava. Sandvika" (1895), skulptūrām: Luidži Bjenemē (1795–1878) "Bakhante" (1847), Gaetano Rosi (1829–?) "Smejošais zēns" un atsevišķiem dekoratīvi lietišķās mākslas priekšmetiem, piemēram, Sevras Nacionālās manufaktūras 20. gadsimta 20–30. gadu porcelānu.

Grāmatas "Direktora izvēle" veidošanā jau ir piedalījušies Mauritshuis (Hāga), Gugenheima (Bilbao), Gemäldgalerie (Berlīne), Polijas Nacionālā muzeja (Varšava), Frika kolekcijas (Ņujorka), Āzijas civilizācijas muzeja (Singapūra), Valesa kolekcijas (Londona), Gruzijas Nacionālā muzeja (Tibilisi), Dekoratīvās Mākslas muzeja ( Prāga) un vēl daudzu citu muzeju direktori, kā arī dažas no šīm grāmatām jau iepriekš ir pārveidotas par izstādēm un video stāstījumiem.

Kā norāda muzeja pārstāvji, apmeklētāji aicināti apskatīt arī atjaunoto pastāvīgo Eiropas mākslas ekspozīciju, kura papildināta ar ilgāku laiku neredzētām gleznām no muzeja kolekcijas, kā arī sameklēt Bjenemē skulptūru "Bakhante", kura ir iekļauta šīs izstādes koncepcijā.

Izstādes kuratore pateicas Mākslas muzeja "Rīgas Birža" kolektīvam par ideju pārvērst grāmatas tekstu par izstādi, atbalstu, kā arī apjomīgo ieguldīto darbu, kas paveikts, lai šo izstādi realizētu.

Izstādes veidošana ir saskaņota ar "Scala Arts & Heritage Publishers Ltd".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!