Foto: Martiņš Grauds

Jaunā Rīgas teātra (JRT) daudzsēriju mākslas filma "Aģentūra", kas pirmizrādi piedzīvoja 27. novembrī, iepriekšpārdošanā iegādāta teju 3000 reižu, savā "Instagram" profilā atklājis seriāla režisors un JRT mākslinieciskais vadītājs Alvis Hermanis.

Šo pirkumu skaitu sarunā ar "Delfi" apstiprina arī JRT sabiedrisko attiecību speciāliste Inga Liepiņa. Atgādinām, ka visas desmit "Aģentūras" sērijas iepriekšpārdošanā no 20. līdz 26. novembrim varēja iegādāties par 40 eiro, bet pilna biļetes cena ir 50 eiro. Iepriekš seriāla cena bija raisījusi plašas diskusijas sociālajos tīklos, taču teātra mākslinieciskais vadītājs pauda, ka tā ir atbilstoša – "par divu teātra biļešu cenu skatīties 10 stundu garu kino ar savējiem aktieriem – Keišu, Znotiņu, Broku, Zariņu, Daudziņu un visiem pārējiem."

Filmas pirmizrādes dienā sociālajā tīklā "Instagram" Alvis Hermanis rakstīja: "Parasti Jaunā Rīga teātra pirmizrādes redz daži simti cilvēku. Šodien skatītāju skaits būs kā Arēnā Rīga, jo gandrīz 3000 pircēji, kuri jau paspējuši iegādāties mūsu kino, visticamāk to skatīsies kopā ar saviem ģimenes locekļiem un draugiem. Paldies par uzticēšanos!"

Inga Liepiņa "Delfi" saka, ka teātra kolektīvs un seriāla veidotāji par šiem cipariem ir ļoti gandarīti. "Pirkšana turpinās arī pēc 27. novembra. Tā ir kritusies salīdzinājumā ar pirmo nedēļu, bet ir stabila ik dienu. Tā kā kopš 27. novembra ir pagājušas tikai trīs dienas, no kurām divas ir brīvdienas, kad tirdzniecība pēc mūsu pieredzes ir mazāk intensīva, vēl nekādus skaitļus un secinājumus veikt nevaram," saka JRT pārstāve.

"Šis ir pilnīgi jauns produkts un tā izplatīšanas veids gan teātrim, gan Latvijas mērogā ir jauna pieredze, tādēļ mērķis ir jo vairāk skatītāju, jo labāk. Vēl svarīgi atzīmēt, ka cena par kino iekļauj arī PVN 21%. Pērkot teātra biļetes, PVN nav jāmaksā. Šobrīd finansiāli izdevumus nekādā ziņā neesam atpelnījuši, bet ceram, ka, iespējams, gada laikā tas izdosies," saka Liepiņa.

Seriāla demonstrēšanas pirmajā nedēļas nogalē tas raisījis arī plašu rezonansi sociālajos tīklos, saņemot pozitīvas atsauksmes.

Jau ziņots, ka JRT lēmumu filmēt savu seriālu pieņēma pavasarī, kad pirmo reizi Covid-19 dēļ tika izsludināta ārkārtējā situācija un teātris apmeklētājiem tika slēgti. Filmēšana turpinājās visu vasaru, iesaistot gan JRT trupas aktierus, gan Latvijas Kultūras akadēmijas JRT studijas trešā kursa studentus.

Filmas žanrs apvieno psiholoģisku trilleri ar detektīvu, un tās notikumi risinās Rīgā un Latvijā 2020. gada vasarā. Tas ir stāsts par pasauli, kas jau atkal pēkšņi mainās, un par aizkustinošo ticību, ka ar visu uz šis pasaules ir iespējams manipulēt. Sižeta centrā ir reklāmas aģentūra – klasisks birojs, kur profesionalitāte saduras ar apnikumu, romantiku un eksistenciālu apjukumu. Sižeta katalizators ir kāds noslēpumains gadījums, kas padara neskaidru visu, kas līdz šim ir bijis stabils un perspektīvs. Detektīva intriga izvēršas tuvplānu trillerī, kurā nevainīgo laikam tomēr nav.

Filmas 10 sērijas tapušas sadarbojoties ar rakstnieku, scenārija autoru Jāni Joņevu un operatoru-inscenētāju Mārtiņu Graudu. Vasaras laikā notika filmēšana gan JRT pagaidu mājvietā Tabakas fabrikā, gan citviet Rīgā un Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!