Foto: F64

Nacionālā teātra Jaunā zāle no otrdienas, 1. marta, pārdēvēta par priekšapmaksas sarunu kartes O!Kartes Jauno zāli, kur būšot iespēja "turpināt centienus atklāt aizvien jaunus kultūras izpausmes veidus" un zāle būšot vērsta uz jauno mākslinieku radošajiem eksperimentiem.

Sarunā ar izklaides portālu Mango Jaunā Rīgas teātra aktieris Andris Keišs (attēlā) norāda, ka, viņaprāt, var taupīt uz daudzu lietu rēķina, taču Nacionālā teātra Jaunās zāles pārdēvēšana priekšapmaksas sarunu kartes vārdā ir absurda un viņam neizprotama situācija.

"Protams, Nacionālā teātra pārstāvji labāk zina to, cik lielas ir valsts dotācijas, tomēr ietaupīt ir iespējams uz citu lietu rēķina. Piemēram, Jaunajā Rīgas teātrī nav valsts apmaksātu banketu pēc pirmizrādēm, tādēļ domāju, ka, pārskatot tēriņus, ir iespējams atrast citus veidus, jo patiesībā neviens teātris nav pelnījis, lai tā zāli nosauc telekomunikāciju operatora vārdā - tādas lietas nedrīkst pārdot," uzskata Keišs.

Jautāts, vai viņš pats būtu ar mieru spēlēt O!Kartes Jaunajā zālē, Keišs skumji norāda: "Es, piemēram, nevarētu spēlēt Otello O!Kartes zālē! Nu, ja nu vienīgi tad, ja "O!" nozīmētu "Otello"."

Tāpat aktieris pauž uzskatu, ka privātās struktūrās ir pilnīgi iespējama un arī atbalstāma šāda sponsoru godināšana, taču valsts dotētos teātros šāda rīcība viņam šķiet lieka un nepārdomāta.

"Piemēram, man patika kā [reperis] Gustavo reiz pateicās sponsoriem - ar mazu logo, norādot, kādi sponsori viņam palīdzējuši, taču nosaukt Nacionālā teātra zāli par O!Kartes zāli - tas, manuprāt, liecina par to, ka teātra direktors Ojārs Rubenis nesaprātīgi izmanto sponsoru naudu, necenšoties ietaupīt līdzekļus tur, kur to varētu darīt - piemēram, pārskatot izmaksas par dekorācijām un banketiem," stāsta Keišs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!