Lidsabiedrība "Ryanair" paziņoja, ka augusts bija noslogotākais mēnesis visā tās pastāvēšanas vēsturē – ik dienu tika pārvadāti ap 600 tūkstošiem pasažieru, vēsta "The Independent".
Augustā "Ryanair" kopumā apkalpoja 18,9 miljonus pasažieru jeb 600 tūkstošus ik dienu. Lidsabiedrībā stāsta, ka viņiem ir izdevies pārsniegt pirms pandēmijas laika rekordu, kas tika sasniegts 2019. gada augustā. Savukārt 2023. gada augustā pārvadāto pasažieru skaits bija par 4 miljoniem vairāk nekā 2019. gada augustā.
Vienlaikus lidsabiedrība neslēpa, ka pārvadāto pasažieru skaits būtu bijis vēl lielāks, ja 28. augustā Apvienotajā Karalistē nebūtu atcelti vairāk nekā 350 reisi, kas skāra apmēram 63 tūkstošus pasažieru.
Arī konkurējošā zemo cenu lidsabiedrība "Wizz Air" ir sasniegusi labākus rezultātus nekā pērn. "Wizz Air" šajā augustā pārvadāja 6,1 miljonu pasažieru, kas ir par 23,9 procentiem vairāk nekā 2022. gadā.
Abu lidsabiedrību rezultāti norāda, ka tūrisma nozare ir ne tikai atkopusies pēc pandēmijas, bet arī uzņēmusi vēl nebijušus apgriezienus. "Ryanair" pēdējo 12 mēnešu laikā pārvadāja 177,4 miljonus pasažieru, kas ir par 20 procentiem vairāk nekā gadu atpakaļ. Turpretī "Wizz Air" pārvadāja 62,6 miljonus pasažieru, kas ir par 33 procentiem vairāk nekā pērn.
Līdz ar to pieauga arī zemo cenu lidsabiedrību akcijas. "Interactive Investor" investīciju nodaļas vadītāja Viktorija Skolara sacīja: "Šogad "Ryanair" akcijas ir strauji pieaugušas, ko veicināja milzīgais pēcpandēmijas pieprasījums pēc vasaras ceļojumiem. Lai gan zemo izmaksu pārvadātāji ir izbaudījuši ļoti noslogotu vasaras sezonu, ziema varētu būt grūtāka, jo dzīves dārdzība arvien paaugstinās, kas varētu ietekmēt cilvēku vēlmi tērēt naudas līdzekļus uz ceļojumiem."
Bet pagaidām tūrisma nozares straujā atkopšanās pēc pandēmijas izraisītās krīzes parāda ceļojumu milzīgo nozīmi mūsdienu cilvēka dzīvē.