Foto: Midjourney/DELFI
Vardarbības tēma dažādos kontekstos patlaban ir karsta. Par to runā sabiedrībā, Saeimā, valdībā, nevalstiskajā sektorā – absolūti visur, tostarp Labklājības ministrijā (LM), kura piešķīrusi nedaudz vairāk kā 30 tūkstošus eiro kampaņas pret vardarbību ģimenē īstenošanai. Tā sākta 23. novembrī, tiesa, divu nedēļu laikā vairāk par vienu preses relīzi, dažiem ierakstiem sociālajos medijos un "veciem" informatīviem materiāliem nekas cits nav bijis pamanāms. Izrādās, – arī ministrija nav īsti mierā ar kampaņas gaitu, un patlaban juristi vērtē noslēgtā līguma izpildi.

5. decembrī portāls "Delfi" vērsās ministrijā ar virkni jautājumu par šo kampaņu, tostarp par plānotajiem tēriņiem tās īstenošanā, aktivitātēm, lai to pamanītu iespējami lielāks cilvēku loks. Ministrijas mājaslapā ir vien 23. novembrī ievietots vēstījums par kampaņas sākumu un tekstā ievietots aktīvs links, kuru klikšķinot, varot iegūt papildu informāciju. Uzklikšķinot uz šī linka, tālāk nokļūst jau citā "telpā", kur atrodami 2020. gadā publicēti materiāli (skatīt zemāk foto, kas ir 5. decembrī veidots ekrānšāviņš). Ja papēta vēl dziļāk šos materiālus, redzam arī 2018. gadā gatavotu informāciju. Portāls "Delfi" tādēļ vērsās ministrijā, lūdzot skaidrot, – vai šī ir sociāla kampaņa, kas aizsniegsies līdz cilvēkam "parastajam".

6. decembrī LM Komunikācijas nodaļas vadītāja Aiga Isajeva rakstiski atbildēja: "Labdien! Atvainojos par novēlotu atbildi, bet šobrīd tehnisku problēmu dēļ nav papildinājumu tīmekļvietnē, bet tā varētu tikt papildināta tuvākajās dienās." Tas bija viens teikums... Un nebija atbilžu uz jautājumiem, lūdzām tomēr atbildēt.

7. decembrī pienāk e-pasta vēstule, ko sagatavojusi LM Bērnu un ģimenes politikas departamenta direktore Ilze Kurme: "Kampaņa tiek plānota un īstenota kā iepirkums, visa informācija par to pieejama šeit"

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!