Foto: Shutterstock
Viens no iemesliem, kāpēc cilvēki mēdz pamest savu darbu – attiecības ar priekšniecību. Lai arī ne vienmēr pie visām problēmām ir vainīgs kāds cits un dažkārt to sakne ir jāmeklē sevī, tas, ka kļūdās visi, ir fakts. Šoreiz, iedvesmojoties no amerikāņu psihologa, vairāku grāmatu autora un emocionālās inteliģences pētnieka Trevisa Bredberija "Forbes" uzticētajām gudrībām, piedāvājam iepazīties ar priekšnieku pieļautajām kļūdām, kuras agrāk vai vēlāk piespiež uzrakstīt atlūgumu pat vislabākajiem darbiniekiem.

Strikti noteikumi

Ikvienā vietā nepieciešami noteikumi, lai ieviestu sava veida kārtību, tomēr problēmas rodas tur, kur pieteiktie uzņēmuma kārtības noteikumi pārāk strikti un dažbrīd – aplami. Jāteic, ka tikai pāris šādi noteikumi un pat labākie darbinieki var sākt apsvērt domu par labākas profesionālās dzīves meklējumiem. Nevienam nepatīk tā sajūta, ka kāds visu laiku tevi īpaši vēro un kontrolē.

Vienāda izturēšanās pret čaklajiem un sliņķiem

Lai gan zināmai vienlīdzībai darbā ir jābūt, runājot par padarīto, ikviens vēlas būt novērtēts. Ja priekšnieks pret visiem – gan darba zirgiem, gan sliņķiem – visu laiku izturas vienlīdzīgi, čaklīši var sajusties nenovērtēti, jo nedzirdēs ne uzslavas, ne acu galā neredzēs kādu bonusu, taču daudziem svarīga ir izaugsme un labas vietas izcīnīšana. Ja kāds sevi atradīs šādā situācijā, visticamāk, meklēs vietu, kur cilvēks tiek vērtēts pēc viņa darbiem.

Slikta snieguma paciešana

Mēdz teikt, ka komanda tiek vērtēta pēc tās vājākā posma, jo, lai arī kādu darbu paveiks līderi, vienmēr tik pamanītas vājāko darbinieku pieļautās kļūdas. Un tas attiecas arī uz darba vidi. Ja priekšnieks izliekas šos trūkumus neredzamam, pārējos darbus aizēno kļūdas un parādīt savu potenciālu no labākās puses ir grūti.

Lai arī kāda būtu attieksme, atceries, ka pat bez prasīšanas ir pāris lietas, kuras priekšnieks no tevis sagaida. Tās var apskatīties šeit.

Foto: Shutterstock

Sasniegumu neatpazīšana

Pat vismotivētākajiem darba rūķiem šad un tad nolaižas rokas, tāpēc viņu sasniegumu izcelšana ir vērtīga, lai strādāšana būtu raitāka un vēlme kaut ko padarīt neapdzistu. Novērtējot tos, kuri labi padarījuši darbiņu, priekšniecība parāda, ka šādām niansēm pievērš uzmanību un tavs ieguldījums ir pamanīts.

Ja tavs priekšnieks klusē un tu nekādi nespēj noteikt savu vērtību, iespējams, noderēs šie padomi, kā noteikt, vai esi vērtīgs darbinieks.

Vienaldzība pret darbiniekiem

Ne sevišķi izdevušās attiecības ar darba devēju ir viens no iemesliem, kādēļ pat izcilākie algotņi pamet savus darba krēslus. Tāpēc nevar noliegt, ka sava veida cilvēcīgumam un draudzības saitēm uzņēmumā ir jābūt. Cilvēki nevar astoņas stunda bez mitas darīt darbus, labi apzinoties, ka priekšniekam viņš nerūp. Tāpēc patīkamas sarunas par kopīgām interesēm, atbalsts kādā grūtā dzīves brīdī un kāds joks nesāpēs.

Varbūt arī tu vari paiet solīti pretī un censties izveidot labākas attiecības ar priekšniecību – lūk, padomi, kā uzlabot attiecības ar darba devēju, neiemantojot lišķa statusu.

Foto: Shutterstock

"Lielās bildes" neatklāšana

Liela daļa ļaužu tomēr vēlas zināt, kāda mērķa labad viņi strādā, un vienkārša uzdevuma uzdošana un izpilde viņiem ir par maz. Jo īpaši svarīgi tas nereti ir tiem, kas tikko uzsākuši strādāt jaunajā uzņēmumā, vēlēdamies saprast, vai konkrēto iestādi un viņu vieno kopīgs nākotnes redzējums. Ja šie cilvēki neredz uzņēmuma ieceri, par gala rezultātu viņiem ir daudz grūtāk darboties. Ja viņiem nav iedota jēga cīņai, viņi, iespējams, meklēs to kaut kur citur.

Spārnu apgriešana

Talantīgi darbinieki nevēlas savu kaislību pret darbu apslāpēt un labprāt to liek lietā. Tomēr šeit viss atkarīgs no priekšniecības. Kādu interesantāku projektu izpilde ik pa laikam var atkal un atkal darbiniekam no jauna likt iemīlēties savā darbā un turpmāk strādāt ar dubultu sparu, tomēr nereti priekšniecība šādiem soļiem nav gatava un vēlas, lai viss notiktu kā ierasts.

Trūkst jautrības

Lai arī, protams, ikviens uz darbu dodas, lai padarītu vajadzīgo, ne astoņas stundas smietos kā kutināti, atelpas brīžiem ir jābūt. Ja ik pa laikam darba vietā tiek ieviesta jautrība, cilvēki nebūs tik nomākti un darbs nesagādās vien, iespējams, negatīvas emocijas.

Lai arī kāda būtu situācija, saglabā vēsu prātu un nestreb karstu. Iespējams, vērts nedaudz apdomāties un aplūkot šo 10 soļu plānu, lai darba pamēšana nebūtu pārsteidzīgs lēmums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!