Foto: Shutterstock
Vasara ir tas laiks, kad beidzot baudām siltos (šobrīd gan vēl ļoti nosacīti) vakarus savu draugu un ģimenes lokā, apvienojot labu sabiedrību ar gardu ēdienu. Bieži vien ēdiena baudīšana šādos mielošanās pasākumos pie dabas krūts pārvēršas nudien par kārtīgu ēdiena likvidēšanu, un tā kā pikniku ir ne mazums, vaicājām uztura speciālistei Lizetei Pugai padomu, kā plānot šīs maltītes un ar ko aizstāt mazāk veselīgos našķus, lai sev nenodarītu skādi.

Gaļas izvēle

Izvēloties gaļu, Puga iesaka variēt ar dažādiem veidiem – iegādājoties kā putna, tā arī ierasto cūkgaļu, gan kādu ekskluzīvāku gaļas gabaliņu kā, piemēram, jēru.

"Svarīgi, lai šī gaļa būtu liesa, marinējot netiktu izmantots ļoti daudz sāls," atgādina Puga, skaidrojot, ka daudz jau ir viena tējkarote, kas ir pieauguša cilvēka dienas norma. Turklāt jāizvairās arī no garšas pastiprinātājiem (E 620 – 640), konservantiem un treknām mērcēm, piemēram, majonēzes.

Ja priekšroka tiek sniegta nevis gaļai, bet gan cīsiņiem, uztura speciāliste iesaka rūpīgi aplūkot to sastāvu un izvēlēties patiešām labas kvalitātes produktu. "Taču kopumā desas, cīsiņus, kā arī pārstrādātu gaļu, dažādus kūpinājumus ieteicams izvēlēties pēc iespējas retāk. Tie satur gan gana daudz tauku, gan sāls. To pārmērīga lietošana uzturā tiek saistīta ar paaugstinātu vēža rašanās risku," skaidro speciāliste.

Runājot par grilējumiem, tai ne vienmēr jābūt gaļai vai tās izstrādājumiem, uztura speciāliste aicina, piemēram, iemarinēt sēnes un likt tās uz grila.

Gaļas pagatavošana: kāpēc labāk marinēt un nepārcept melnu

Foto: Shutterstock

Hotdogi un hamburgeri

Foto: Shutterstock

Čipsu aizstājēji, mērcītes un citi našķi

Foto: PantherMedia/Scanpix

Veikala sulas kā ēdiens, bet ūdens – dzēriens

Foto: Shutterstock

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!