1934. gada 11. jūlijā Ziemeļitālijas pilsētā Pjačencā dzimušais modes mākslinieks Džordžio Armani radījis jaunu sieviešu apģērbu koncepciju, un kopš Kristiāna Diora “jaunā stila” un Mērijas Kvantas minisvārkiem Armani stils uz modes attīstību atstājis vispaliekošāko iespaidu.
Tā kā darbavietās vadošos amatus sāka ieņemt arvien vairāk uzņēmīgu sieviešu, tad radās nepieciešamība pēc alternatīva lietišķā ģērbšanās stila, kam bija jānāk tumšpelēko kostīmu un blūžu vietā.

Miljoniem sieviešu ar sajūsmu uzņēma Armani piedāvātos jaunā tipa sieviešu kostīmus, kas bija gan pietiekami lietišķi, gan izsmalcināti. Veiksme jaunajam dizainerim bija garantēta. Armani, kurš šodien vada miljoniem dolāru vērtu uzņēmumu, savu karjeru veidojis uzmanīgi un pakāpeniski, soli pa solim. Neapšaubāmi, Armani augšupeju veicinājusi arī nopietnā itāļa klasiskā āriene un marmorzilo acu skatiens, taču smags darbs un neatlaidība noteikti ir viņa panākumu galvenais pamats.

Sekojot itāļu ģimenēs izplatītajai tradīcijai, ka katrā ģimenē jābūt kādam ārstam un juristam, jaunais Armani sāka studēt medicīnu, taču drīz vien atklāja, ka ārsta profesijai nav piemērots. 1957.gadā pēc atgiešanās no obligātā karadienesta Armani sāka strādāt Itālijas vadošajā universālveikalā “La Rinascente”, kur viņš veidoja skatlogu dekorācijas un apkalpoja klientus. 1964.gadā Armani iestājās darbā pie ietekmīgā itāļu audumu ražotāja Nino Čeruti, kurš veidoja arī apģērbu kolekcijas vīriešiem un sievietēm. Armani sāka ar vīriešu apģērbu kolekciju “Hitman”.

Darbs ar visdažādākajiem un izsmalcinātākajiem audumu paraugiem, kā arī apģērbu modelētāja amata prasmes apguve kļuva par Armani panākumu pamatu, jo viena no raksturīgākajām īpašībām, ar ko izceļas viņa apģērbu kolekcijas, ir rūpīga izmantoto audumu izvēle.

1970.gadā Armani, sava drauga Serdžio Galeoti mudināts, izveidoja apģērba modelēšanas studiju. Viņiem veicās apbrīnojami labi, un Armani saņēma pasūtījumus no tādiem apģērbu ražotājiem kā “Boulevard”, “Montedoro”, “Sicons” un “Gibo”.

1974.gadā Armani demonstrēja savu pirmo vīriešu apģērbu kolekciju, bet 1975.gadā viņam jau bija izdevies ietaupīt tik daudz līdzekļu, lai, sadarbībā ar Galeoti, izveidotu savu pirmo sieviešu apģērbu kolekciju.

Armani piedāvātās sieviešu žaketes iemantoja tūlītēju popularitāti, un par spīti atsevišķiem skeptiķiem, kas apšaubīja viņa stila tālākās attīstības iespējas, viņš turpināja pilnveidot savu stilu, radot neatkārtojamu vakarkleitas koncepciju. Tās panākumus ik gadus apliecina Oskara balvu pasniegšanas ceremonija, kurā neskaitāmas abu dzimumu kinozvaigznes, tai skaitā Džodija Fostere un Mišela Feifere, ierodas Armani tērpos.

Armani ļoti uzmanīgi izturas pret savu klientu vēlmēm un, lai gan atzīst, ka dažkārt vēlētos ļaut vaļu fantāzijai, galu galā vienmēr atgriežas pie tā paša “Armani stila”. Lai gan Armani ir īsts darbaholiķis, tomēr laiku pa laikam viņš dodas atpūsties uz kādu no savām privātmājām Broni, Santropēzā, Fortedeimarmi un Pantelerijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!