Foto: Shutterstock
Lietainās lietas ir darījušas savu un dārzā pirmā zāle jau izaugusi krietni virs normas, tāpēc daudzi noteikti šajā nogalē atklās zāles pļaušanas sezonu. Lai mauriņa pļaujmašīna godam kalpotu visu turpmāko vasaru, jāievēro pāris priekšdarbi, pirms sāc pļaut pirmo pavasara zāli.

Izlej veco degvielu

Sezonas noslēgumā nereti ir aizmirsts pienācīgi atstāt mauriņa pļaujmašīnu ziemas miegā, tāpēc pavasarī noteikti jāizlej vecā degviela un bāka jāpapildina ar jaunu 95. markas benzīnu. Ja centīsies iedarbināt pļaujmašīnu ar degvielu, kas tajā glabājusies vairākus mēnešus, tas var neizdoties, turklāt tas arī nav ieteicams pašas ierīces labad. Benzīnu var izliet ar speciāla sūkņa palīdzību, vai arī apgāžot zāles pļāvēju otrādi un ielejot to kādā traukā vai bļodā.

Eļļas līmeņa pārbaude

Pirms sāc darbināt zāles pļāvēju, noteikti jāpārbauda eļļas līmenis, ko vislabāk paveikt, noskrūvējot tvertnes vāciņu, noslaukot indikatoru un tad ieskrūvējot to atpakaļ. Pēc tam atkāroti to izvelkot varēs manīt, vai eļļa ir aizsniegusi nepieciešamās robežas. Ja nav, tad tvertne noteikti jāpapildina ar jaunu eļļu. Pirms eļļas maiņas zāles pļāvēju var iedarbināt un ļaut tam pāris minūšu pastrādāt, lai eļļa uzsilst, – tad to būs vieglāk nomainīt.

Pļaujmašīnas nomazgāšana

Visai iespējams, ka lielākā daļa pļaujmašīnas iepriekšējās sezonas noslēgumā tā arī tika noliktas glabāšanai līdz pavasarim, tāpēc ierīce var būt smiltīm un zāli aplipusi. Lai pirmā pavasara pļaušana būtu patīkamāka, ierīce būtu rūpīgi jānomazgā un jānoberž no visa liekā. Grūti piekaltušus traipus vislabāk var novērst ar augstspiediena mazgātāju, ar kuru varēs iztīrīt arī grūti aizsniedzamas vietas. Prātīgi jāattiecas uz ierīcēm, kam ir eļļas un benzīna tvertne, tās drīkst mazgāt, sagāžot to uz aizmuguri. Savukārt zāles pļāvēja virspuse jāmazgā ar lupatiņu, lai netiktu aizskarts motors ar šķidrumu.

Asmens un filtra pārbaude

Kopš pēdējās ierīces izmantošanas reizes var būt kaut kas aizmirsies, tāpēc pārbaudi vai asmens jeb nazis ir tehniski labā stāvoklī, tam nav izsisti robi un radušies citi bojājumi. Ierīcēm, kurās ir eļļa un benzīns, asmens pārbaudīšana jāveic, apgāžot to uz aizmuguri. Ja asmens ir bojāts vai savu laiku nokalpojis, maiņu vislabāk uzticēt profesionālim kādā servisa centrā.

Profilaktiskiem nolūkiem der pārbaudīt arī gaisa filtra stāvokli. Ja tas ir pieputējis, tad to var izpūst ar kompresoru, bet, ja tas kļuvis jau pavisam melns, to nepieciešams nomainīt pret jaunu. Starp citu, gaisa filtru ieteicams pārbaudīt pirmo, ja zāles pļāvējs sācis niķoties un nestrādāt kā līdz šim, jo bieži tieši tas ir pie vainas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!