Foto: LETA
Jaunu, pasaulē zināmu zīmolu viesnīcu ienākšana Rīgā palielinās tūristu pieplūdumu Latvijā un bažām, ka tās nebūs pietiekami piepildītas, nav pamata, norādījusi Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) pārstāve Anna Blaua.

Ar katru gadu tūristu skaits Rīgā palielinās, un pēdējos gados tas ir pat trīskāršojies, tāpēc pieprasījums pēc naktsmītnēm arvien aug. Turklāt katra slavena zīmola viesnīca pati "atved" sev līdzi tūristus, kas lojāli šim zīmolam. Uzzinot par šādas viesnīcas atvēršanu kādā valstī, tā kļūst populārāka ārvalstu ciemiņu vidū.

Šaubām par viesnīcu rentabilitāti neesot pamata jau tādēļ vien, ka katrs šāds prestižs zīmols pirms ienākšanas jaunā teritorijā veic nopietnu izpēti un aprēķinus, vai viesnīca būs rentabla, un bez "pamatota iemesla tās šeit neienāktu", norāda Blaua.

Runājot par konkurenci, Blaua skaidro, ka katra no viesnīcām ir specializējusies mazliet savā nišā un katrai ir sava mērķauditorija - piemēram, topošā viesnīcu tīkla "Kempinski Hotels" viesnīca būs pieczvaigžņu, kādu Rīgā nav daudz, maijā atklātā "Accor" pārstāvētā "Mercure" viesnīca ir ļoti laba savā četrzvaigžņu klasē, "Wellton Hotel Group" viesnīcu tīkls īpaši piestrādā pie SPA piedāvājuma kvalitātes un tamlīdzīgi.

Viesnīcas "Fg Royal Hotel", kas atrodas gandrīz blakus viesnīcai "Rīga", pārvaldītāja bijusī iekšlietu ministre Linda Abu Meri (V) atklāja, ka topošajā "Grand Hotel Kempinski RIGA" nesaskata konkurentu.

Viņa norāda, ka katrai no viesnīcām ir pavisam cits klientu loks, jo "Fg Royal Hotel" ir četrzvaigžņu, bet topošā būs pieczvaigžņu viesnīca. Tomēr saistībā ar strauji augošo viesnīcu sektoru arī četrzvaigžņu kategorijā patlaban tiekot strādāts pie "uzlabojumiem savā darbībā" un jauniem piedāvājumiem.

Viesnīca "Fg Royal Hotel" patlaban īpašu uzmanību pievērsusi arī vietējo klientu un tūristu piesaistīšanai, piedāvājot viņiem izīrēt telpas kāzām un citiem pasākumiem. Tas arī tiekot izmantots, jo, kā norāda Abu Meri, "Fg Royal Hotel" restorāns ēkas augšējā stāvā ar savu vēsturisko dizainu un skatu uz Rīgu ir piemērots tādiem skaistiem pasākumiem kā, piemēram, kāzām. Tāpat "Fg Royal Hotel" citu viesnīcu vidū izceļas ar visizdevīgāko atrašanās vietu un seno viesnīcas vēsturi, kas arī esot "Fg Royal Hotel" trumpis.

Abu Meri arī atklāja, ka "Fg Royal Hotel" tuvākā mēneša laikā mainīs nosaukumu uz "Viesnīca Roma", lai vēl vairāk akcentētu savu vēsturi.

Iepriekš gan Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) izpilddirektore Santa Graikste biznesa portālam "Nozare.lv" atklāja, ka 2013.gadā Rīgas viesnīcu noslogojums bijis vien 48,13%. Tomēr tam ir tendence strauji augt.

Kā ziņots, nesen tapa zināms, ka viesnīca "Rīga" tiks pārveidota par pirmo starptautiskā viesnīcu tīkla "Kempinski Hotels" viesnīcu Latvijā.

Patlaban viesnīcā norit rekonstrukcija, un to plānots atvērt līdz 2015.gada decembrim. Pieczvaigžņu viesnīcā "Grand Hotel Kempinski RIGA" būs 140 numuri un deviņi ekskluzīvi apartamenti, viesnīcas rekonstrukcijā kopumā plānots ieguldīt aptuveni 30 miljonus eiro. Tās īpašnieks ir Armēnijas uzņēmējs, politiķis un par oligarhu dēvētais Gagiks Carukjans. Ēka atrodas gandrīz blakus četrzvaigžņu viesnīcai "Fg Royal Hotel".

Pirms pāris dienām par saviem plāniem atklāt pirmo viesnīcu Latvijā ziņoja arī viesnīcu tīkls "Hilton Worldwide". Pirmā zīmola "Hilton Garden Inn" viesnīca tiks atklāta 2016.gadā. Viesnīca atradīsies Pārdaugavā, pretī Latvijas Bankas ēkai. Tā plānota kā deviņu stāvu tornis.

Tikmēr 1.maijā jau tika atvērta Francijas viesnīcu tīkla "Accor" pirmā viesnīca Rīgā "Mercure Riga Centre Hotel" Elizabetes ielā 101.

"Accor" viesnīcu ķēdē būs arī topošā pieczvaigžņu viesnīca Jēkaba ielā, kas tiks pabeigta nākamgad.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!