Par vagoniņa darbības atjaunošanu PTAC lems, izvērtējot ārpuskārtas pārbaudes rezultātus, kā arī lietas materiālus. Centrs šo gadījumu klasificē kā bīstamas iekārtas avāriju, pēc kuras vagoniņu nedrīkstēja darbināt, nepaziņojot PTAC un nesagaidot izmeklēšanas rezultātus.

Pirmdien, 8.septembrī, PTAC veiktajā pārbaudē konstatēts, ka negadījums ar gaisa trošu ceļa vagoniņu notika, nefunkcionējot iekārtas drošības ierīcei, kura nepieļauj vagoniņa kustību, ieejot piestātnē tālāk par paredzēto drošības atzīmi.

Šādā situācijā drošības ierīces atteice uzskatāma par daļēju bīstamās iekārtas bojājumu un līdz ar to notikušais gadījums, kura rezultātā bīstami sasvērās vagoniņš, kurā atradās 12 pasažieri, kvalificējams kā bīstamās iekārtas avārija.

PTAC vērš uzmanību, ka šādos un līdzīgos gadījumos, kad notikusi avārija, tās valdītāja pienākums ir par avāriju nekavējoties ziņot PTAC, kā arī vienas darbdienas laikā izdarīt to rakstiski.

PTAC rīcībā esošie fakti liecina, ka šī prasība bieži netiek ievērota, informācija atsevišķos gadījumos tiek sniegta novēloti vai arī PTAC to saņem no citām uzraugošajām institūcijām vai arī no plašsaziņas līdzekļiem. Novēlotas informācijas gadījumos parasti valdītājs jau novērsis notikušā sekas, kā rezultātā tiek būtiski traucētas PTAC iespējas noskaidrot avārijas iemeslus un pieņemt attiecīgus lēmumus, lai nepieļautu bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpumus.

Gaisa vagoniņš nekursēs līdz pirmdienai, 15.septembrim, iepriekš informēja Siguldas pašvaldība.

Papildu pārbaudes "Latvijas Gumijlēcēju klubam" (LGK), kuram pieder gaisa trošu ceļš, tā uzdevusi pēc 6.septembra negadījuma, kad Krimuldas stacijā gaisa vagoniņš aizķērās aiz iekāpšanas platformas un sasvērās par 45 grādiem.

"Delfi" jau vēstīja, ka sestdienas vakarā izbīli piedzīvoja gaisa vagoniņa pasažieri, kuri no pēkšņi sasvērušā vagoniņa izkļuva pašu spēkiem, atlaužot durvis un logus. Vagoniņa sasvēršanos izraisīja aizsarggumijas aizķeršanās aiz iekāpšanas platformas, jo tas tika pacelts par 20 centimetriem augstāk nekā paredzēts. Pēc incidenta LGK tehnisko kļūmi vadības sistēmā novērsa 15 minūšu laikā un satiksmi atjaunoja.

Gaisa trošu ceļa drošības pārbaudes rezultātus Siguldas pašvaldība saņēmusi 20.augustā un tie apliecināja, ka gaisa trošu ceļš atbilst noteikumiem par drošu ekspluatāciju. Tāpat arī 22.augustā Latvijas Rūpnieku tehniskās drošības ekspertu apvienības SIA "TUV Rheinland grupa" izsniegtais trošu ceļu iekārtu tehniskās pārbaudes protokols apliecina, ka iekārta ir derīga ekspluatācijai.

Siguldas pašvaldība pasūtījusi arī papildu neatkarīgo ekspertīzi par iekārtas darbību, savukārt LGK pasūtīs inženiertehniskos risinājumus, lai līdzīgas kļūmes vairs neatkārtotos.