Foto: Publicitātes foto
Mūsdienās gandrīz visu jomu pārstāvji cieš zaudējumus krīzes vai paaugstināto izmaksu dēļ. Šodien daudz sportistu, mākslinieku, influenceru jeb domu līderu zaudē atbalstītājus. Bet, skatoties uz Latvijas tirgu, vienmēr topā ir un paliek sadarbība ar azartspēļu pārstāvjiem. Tie, protams, ir interneta kazino un totalizatori.

Manuprāt, pilnīgi katram cilvēkam ir zināms, ka

1) totalizatoros var gan "pacelt normālu piķi",
2) gan ļoti solīdi "ielīmēties".

Taču šaubos, ka 2. punktu kāds reklamēs.

Katram influencerim vienmēr ir izvēle reklamēt azartspēles vai ne.

Mūsdienu mārketingā vispopulārākais jēdziens ir "Native marketing" jeb "slepenais mārketings" vai "maskēšanās mārketings". Tā ir slepena reklāma, kas parasti ir integrēta saturā. Tas varētu būt uzraksts uz cepures, daļa no raidījuma vai sporta komandas nosaukuma, izmantotā kosmētika vai dzērieni kādu tiešraižu ietvaros utt.

It kā neviens neko agresīvi nereklamē, bet tās lietas katram skatītājam iekrīt acīs.

Tā kā azartspēlēm ir ļoti stingri mārketinga noteikumi visās valstīs, vienīgais veids ir "Native" mārketings. Tas ienāca Latvijas tirgū pakāpeniski kopš kāda 2018. gada, un šodien jau gandrīz katram otrajam domu līderim ir sadarbība ar azartspēļu uzņēmumiem.

Kā tas izpaužas? Tā, protams, ir lielu sporta pasākumu likmju reklāma, tiešraižu "strīmi" platformās "Twitch" vai "Telegram", interneta kazino pārstāvju darba iespēju reklāma influenceru kontos un daudz kas cits. Kāpēc tā? Tāpēc, ka tur vienmēr bija un ir nauda. Un Baltijā pārsvarā strādā tādi uzņēmumi, kas pasaulē ir liela mēroga zīmolu pārstāvji vai to filiāles, un mūsu tirgū vairākas kompānijas var piederēt vienai, bet par to neviens nezina.

Mēs strādājam ar influenceriem kopš 2014. gada un redzam, ka pakāpeniski šis mārketings piesaista jaunus domu līderus.

Protams ir gadījumi, kad influenceris atsakās. Šādi gadījumi ir tad, kad cilvēka pozīcija ir saistīta ar reliģiskām lietām vai cilvēks/organizācija cieši sadarbojas ar valsti un vienkārši nevar atļauties parakstīt šāda veida sadarbības saistības.

Kad Latvijā parādīsies kādi lieli spēlētāji sponsoru vai atbalstītāju tirgū – to gan neviens nezina. Bet, pieņemsim, šobrīd sporta nozarēs ir spilgti redzams atbalsts no lielu būvniecības kompāniju puses, kas strauji palīdz attīstīties sportam un, protams, motivē pašus sportistus jeb potenciālos čempionus.

Cerēsim uz labākiem laikiem un gaidīsim jaunus atbalstītājus, jo, manuprāt, tieši no mecenātiem ir atkarīga globālā nākotne un globālas izmaiņas pasaules tirgū.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!