Foto: Zigismunds Zālmanis (NIKON)
Ceturtdien Siguldā ar 180 km garu etapu noslēdzās vienīgais daudzdienu velobrauciena "Baltijas ceļš" posms Latvijā. Smiltenes – Siguldas etapā uzvarēja Patriks Tibors no Slovākijas izlases, labākais no Latvijas pārstāvjiem Indulis Bekmanis ieņēma 10. vietu.

Posma uzvarētāju noskaidroja vien pēdējā kalnu etapā, īsi pirms finiša. Lai gan līderu grupā atradās trīs Latvijas komandu pārstāvji, spēka līdz galam nepietika nevienam. Tomēr par prieku Latvijas līdzjutējiem, vienu uzvaru sprinta starpfinišā izcīnīja Andris Smirnovs no "Rietumu-Delfin" komandas.

"Baltijas ceļa" ceturtajā dienā sacensības pārcēlās uz Latviju. Pēc trešdienas veiksmīgā starta, kurā augsto ceturto vietu izcīnīja Emīls Liepiņš ("Alpha Baltic"), varēja sagaidīt, ka mājas posmā būs vēl augstāks rezultāts, jo tieši Smiltenes – Siguldas posms Latvijas komandām no psiholoģiskā viedokļa ir viens no atbildīgākajiem. Labākais no mūsu braucējiem Liepiņš pirms Latvijas posma ieņēma 12. vietu kopvērtējumā un sesto vietu jauno braucēju ieskaitē, kas ļāva tieši viņu uzskatīt par vienu no favorītiem uz goda pjedestālu, jo atšķirībā no "Baltijas ceļa" posmiem Somijā un Igaunijā, Latvijā apbalvoja trīs ātrākos posma braucējus.

Pirmais izrāviens norisinājās 12. kilometrā, to izveica Reinis Andrijanovs ("Alpha Baltic") kopā vēl ar diviem braucējiem – Viktoru Šmalko ("Itera - Katusha") un Jensu Adamsu no kopvērtējuma līdervienības "BKCP Powerplus". Atrāviens nebija liels, aptuveni 50 metri. Īsā laikā sekotāji izrāvienu sadeldēja un braucēji atgriezās pamatgrupā. Pēc nobrauktiem 17 kilometriem, braucēju vidējais ātrums bija 50 km/h. Vēlāk septiņu braucēju grupa 24. kilometrā veica izrāvienu, kura rezultātā 26. kilometrā izveidojās divas līderu grupas, atstarpe starp tām bija nepilni 100 metri. Arī šoreiz mēģinājums izvirzīties vadībā noslēdzāss pēc sešiem kilometriem, kad abas līderu grupas sakļāvās un apvienojās ar pamatgrupu kolonnā.

Dalībniekiem sasniedzot Valmieras apvedceļu, no pamatgrupas bija atdalijušās divas nelielas grupas, aptuveni 14 braucēji katrā, kuras pamatgrupa noķēra 38. kilometrā. Pēc 10 kilometriem izveidojās atrāviens 20 braucēju sastāvā, kuriem 50 kilometrā pievienojās vēl desmit braucēji. Pārsvars par pamatgrupu sasniedza 15 sekundes. Salīdzinot ar sacensību sākumu, kad gaisa temperatūra bija +18 grādi un nedaudz smidzināja lietus, aptuveni distances vidū gaiss iesila līdz +21 grādam.

Nākamais nopietnais izrāviens tika veikts 68. kilometrā. Līderu grupā bija 20 braucēji, kuru sastāvā atradās Latvijas pārstāvji - Andris Smirnovs un Andris Vosekalns(abi - "Rietumu-Delfin"), kā arī Kristofers Rācenājs ("Alpha Baltic"). Pamatgrupa atradās 50 sekunžu attālumā no līderiem. Pēc desmit kilometriem Alo Jakins ("Peloton") un Volodimirs Gomeņuks ("Kolss Cycling") veica izrāviena mēģinājumu, bet divus kilometrus vēlāk, braucēji sakļāvās vienā grupā. Turpmākajos kilometros norisinājās vairāki izrāvieni mēģinājumi, bet reāli apdraudējumi peletonam netika veikti.

Matejs Jurko no Slovākijas nacionālās komandas un Oleksandrs Martijenko ("ISD Continental") 90. kilometrā veica izrāvienu.

Pirmajā kalnu sprinta etapā, kas veda augšā pa Siguldas kalnu, ātrākais bija Sergejs Grečins ("Torku Seksport"), pēcāk sekoja vairākas atrāvienu grupas, kurā no Latvijas pārstāvjiem sekmīgāki bija Indulis Bekmanis un Emīls Liepiņš ("Alpha Baltic").

Pēcāk izveidojās neliela grupa 15 braucēju sastāvā, kura spēja atrauties no pamatgrupas 100 metrus. Jāuzsver, ka Siguldas kalns vairākiem braucējiem sagādājā grūtības un dažiem pēc tā sacensības beidzās, jo viņi atpalika no līderiem vairāk kā atļauts.

Andris Smirnovs ("Rietumu Delfin"), kurš vēl kalnu etapā atradās grupas lejasgalā, izcīnīja uzvaru otrajā starpfinišā, kas reizē arī bija pirmais no diviem sprinta posmiem. Līdz Latvijas posmam neviens no Latvijas komandu pārstāvjiem nebija izcēlies ar ātrāko rezultātu kādā no starpfinišiem. Labākais, kā jau minējām bija Reinis Andrijanovs, kurš ierindojās otrajā pozīcijā Otepes kalnu starpfinišā. Distances turpinājumā, 130 kilometrā vadību pārņēma septiņu braucēju grupa, kurā atradās arī Andris Vosekalns un Indulis Bekmanis.

Pirms otrā kalnu sprinta posma, 132. kilometrā līderpozīcijas saglabāja septiņu braucēju grupa ar Vosekalnu un Bekmani ierindā, no kuras par 15 sekundēm atpalika otra grupa ar Peteru Prūsu ("Rietumu-Delfin") sastāvā. Pamatgrupa, kurā atradās pārējie Latvijas komandu braucēji, atpalika par vienu minūti un 10 sekundēm. Tomēr pēc desmit kilometriem abas grupas apvienojās, papildus divi braucēji no pamatgrupas un 18 braucēju sastāvā sacentās pēdējā kalnu etapā.

Uzvarētājs noskaidrojās vien pēdējā kalnu etapā īsi pirms finiša, uzvaru izraujot Patrikam Tiboram no Slovākijas izlases. "Jūtos gandarīts par sasniegto, distances laikā turējām augstu tempu, kas ļāva neatslābināties ne mirkli. Pēdējā kalnā pirms finiša, kad izdevās veikt izšķirošo izrāvienu sapratu, ka šodien ir mana diena, jo pēdējo posmu braucu viens pats," tā savu uzvaru komentēja Tibors. Pēc izcīnītās uzvaras Siguldā, "Baltijas ceļa" 4. posmā, viņš nodrošinājāsev vietu Slovākijas izlasē startam pasaules čempionātā, kas notiks septembrī, Itālijā.

Līderu grupa, kuru veidoja 18 braucēji, tostarp trīs Latvijas pārstāvji, galveno lūzumu piedzīvoja brīdī, kad igaunis Rene Mandri ("Peloton") "izraustīja" grupu, ko veiksmīgi izmantoja Tibors. Latviešu braucējiem, kā paši atzina pēc finiša, vienkārši pietrūka spēka. Tomēr kā atzīst Andris Vosekalns, viss vēl nav noslēdzies un latvieši turpinās cīņu par uzvaru daudzdienu velotūrē.

Diemžēl laika limitā neiekļāvās Armands Becis ("Rietumu-Delfin"), līdz ar to tika noņemts no distances. Tas nozīmē, ka "Rietumu-Delfin" komanda paliks piecu vīru sastāvā.

Piektdien sacensības pārcelsies uz Lietuvu, kur dalībnieki pēc atpūtas dienas, mēros 154 km garo etapu no Paņevežas līdz Utenai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!