Foto: Itar-Tass/Scanpix
Glābēji, ierodoties lidmašīnas "YAK 42" avārijas vietā, ieradušies apmēram pusstundu pēc notikušās traģēdijas, ziņo "RIA Novosti".

"Redzēju, kā lidmašīna pacēlās, sasvērās uz kreiso pusi un nogāzās no apmēram simts metru augstuma. Tā ne aiz kā neaizķērās, vienkārši bija divi blīkšķi. Man liekas, ka lidmašīnai atteica dzinēji," teica aculiecinieks, kurš vēlējās palikt anonīms.

Pēc aculiecinieka teiktā, pēc blīkšķiem lidmašīna strauji zaudējusi augstumu, atdūrusies un sadalījusies daļās.

"Iedomājieties, ko nozīmē lidmašīnas pilnās bākas? Tur viss uzsprāga, dega tuvumā esošās būves, koki, krūmi... Es pēc trīs minūtēm tur piebraucu, bija šausmīgi," teica aculiecinieks. "Mēs glābām makšķerniekus, kuri bija upē. Piebrauca citi makšķernieki, vilka ārā.... Divus cilvēkus izvilkām, ievilkām laivā... Viens stipri kliedza..."

Aculiecinieks norādīja, ka ātrās palīdzības mašīnas un ugunsdzēsēji ieradušies apmēram pusstundu pēc notikušā.

"Vienīgais, ko atceros, ka izvilku laikam četrus cilvēkus baltos krekliņos – tā bija mūsu komanda, to es uzzināju vēlāk.. Komanda, kuru es mīlēju, kuru atbalstīju un vienmēr atbalstīšu... Tas bija kā murgs... Bija ļoti bargi, ļoti baisi," piebilda aculiecinieks.

Aģentūrai "Interfax" kāds no avotiem aviācijas dienestos norādīja, ka, visticamāk, traģēdijas iemesls bija dzinēja problēmas.

"Aviokompānijas "Jak-Serviss" lidmašīnas katastrofa lidostā "Tunošna" bija saistīta ar viena dzinēja darbības problēmām vai pārtraukšanu," teica speciālists.

Pēc viņa teiktā, lidmašīnas "YAK 42" spēj lidojuma laikā turēties gaisā arī ar diviem no trijiem dzinējiem un pat nosēsties, tomēr problēmas rodas, ja pacelšanās brīdī nedarbojas kāds dzinējs. "To pierāda aculiecinieku teiktais, ka lidmašīna ilgi nespēja pacelies no zemes, bet pēc pacelšanās nespēja uzņemt vajadzīgo augstumu – acīmredzami, pietrūka vilcējspēka."


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!