'Toyota' ļauj Tokijas olimpiskajās spēlēs pārvietoties videi draudzīgi
Foto: Publicitātes foto

Ja kāds zina, kā nodrošināt pārvietošanos tik lielā pasākumā kā olimpiskās spēles, tad tā noteikti ir "Toyota". Kā Starptautiskās Olimpiskās komitejas un Starptautiskās Paralimpiskās komitejas partnerim "Toyota" ir izvirzījusi mērķi padarīt nākamās olimpiskās spēles vēl iedvesmojošākas un aizraujošākas nekā iepriekš.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Galvenais – tā kā "Toyota" filozofija "mobility for all" (mobilitāte visiem) kļūst par ikdienas realitāti, spēlēs pasaulei rādīs daudz aizraujošu un virzienu nosakošu transporta un mobilitātes risinājumu, no kuriem pat 90 % izmanto tikai elektrības vai citas alternatīvās enerģijas spēku. Saskaņā ar sākotnējiem aprēķiniem Tokijas spēlēs radītais transportlīdzekļu CO2 vidējais izmešu daudzums būs zem 80 g/km, kas ir apmēram puse no tā daudzuma, kas rastos, ja izmantotu līdzvērtīgus transportlīdzekļus ar benzīna un dīzeļa dzinēju.

Apskatīsim, kādus transporta risinājumus "Toyota" ir radījusi Tokijas 2020. gada olimpiskajām un paralimpiskajām spēlēm, kas norisināsies 2021. gadā.

'e-Palette'

Viens no pirmajiem transporta risinājumiem, kuru Tokijas spēlēs varēs redzēt un reāli izmantot, ir "Toyota" autonomais elektroautomobilis "e-Palette", kas transportēs organizētājus un sportistus olimpiskajā un paralimpiskajā ciematā.

Pateicoties "e-Palette" zemajam, elektriski nolaižamajam pandusam, starp apmali un autobusu nav tukšumu, kas būtiski atvieglo dzīvi arī ratiņkrēslu izmantotājiem, kā arī padara īsu distanču veikšanu daudz vienkāršāku.

'Toyota APM'

Vietumis līdzīgs "e-Palette", bet sniegs t.s. pēdējās jūdzes risinājumu, ņemot vērā arī paralimpisko sportistu un to, kas pārvietojas invalīdu ratiņos, vajadzības. APM pārvadās organizētājus, sportistus un darbiniekus.

'i-Road'

Toyota konceptauto "i-Road" parādījās publikai jau 2013. gada Ženēvas autoizstādē, esot lielisks piemērs tam, kādam būtu jābūt nākotnes pilsētu kompaktam, vieglam un ekonomiskam transporta risinājumam. Ar savu 300 kilogramu svaru un 90 centimetru platumu

"i-Road" var ērti uzņemt divus cilvēkus, kuru rīcībā ir automobilim līdzīgs interjers ar visām ērtībām, piemēram, kondicionētāju, apgaismojumu un audio sistēmu.

'Sora' – elektrificēts autobuss ar degvielas elementu

Autobuss gan sākotnēji var nešķist pats īpašākais transportlīdzeklis, bet, ja mērķis ir parādīt, ka ūdeņradi izmantojošs transportlīdzeklis var būt normāla ikdienas dzīves daļa, tad ir grūti atrast labāku piemēru par "Sora" autobusu. Tas nav vienkārši veids, kā pārvietoties no punkta A uz punktu B, bet par parasto sociālāks, ilgtspējīgāks, attīstītāks un pieejamāks transporta veids. "Sora" salonā sēdekļi tiek automātiski nolocīti, lai radītu vairāk vietas stāvošiem un ratiņkrēslus izmantojošiem pasažieriem.

Gājēju zonā izmantojami elektriskie transportlīdzekļi

"Toyota" Tokijas olimpisko spēļu sacensību vietās un to tuvumā strādājošajiem drošības un medicīnas darbiniekiem nosūta arī individuālos elektriskos transportlīdzekļus jeb BEV (battery electric vehicle), kas ir paredzēti, lai pārvietotos gājēju zonās.

Gājēju zonas pašgājējus var izmantot patrulēšanai, drošības pārbaužu veikšanai vai smagu iekārtu pārvietošanai dažādu būvju tuvumā. Un pašgājēji ar sēdošu braukšanas stāvokli sniedz mobilitātes risinājumus cilvēkiem, kuriem var būt grūtības ar iešanu.

HSR, DSR un FSR roboti

Spēlēs pie darba ķersies gan transporta roboti, gan saziņas roboti, gan arī lauka roboti. FSR (Field Support Robot) roboti palīdzēs savākt šķēpus, diskus, lodes un citus sportistu mestos priekšmetus un nogādāt tos atpakaļ pie īpašniekiem.

Savukārt HSR (Human Support Robot) un DSR (Delivery Support Robot) galvenais uzdevums ir cilvēku apkalpošana. Ja HSR rūpējas par palīdzības sniegšanu ratiņkrēslus izmantojošajiem apmeklētājiem, tad DSR skatītājiem piegādās dzērienus un citus priekšmetus, kurus viņi pasūtīs, izmantojot īpašas planšetes. Vienlaikus tie palīdzēs personālam arī uzkopšanas laikā.

Dakšveida pacēlāji

Pirmajā mirklī tas nešķiet nekas īpašs – pacēlājs kā pacēlājs. Bet, ja padomā, kāda daudzuma preces, kastes un sporta atribūtika olimpisko spēļu laikā ir jāpārvieto, tad noņemam cepuri šo čaklo pacēlāju priekšā. Kas galvenais – arī tie traucas tikai ar ūdeņraža spēku

'Mirai'

Un beigās transportlīdzeklis, kas jau tiek reāli izmantots un drīz būs pieejams arī ikvienā "Toyota" pārstāvniecībā – tas, protams, ir "Toyota Mirai" jeb visizcilākais nulles emisiju piemērs. Tokijas organizācijas komitejas mērķis ir parādīt, ka transportlīdzekļi ar ūdeņraža degvielu tiek galā ar visu un, lai to pierādītu, "Mirai" spēļu laikā pārvadās organizatorus.

Uzzini šeit vairāk, kā "Toyota" nodrošinās mobilitāti olimpiskajās spēlēs.

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form