Foto: PantherMedia/Scanpix

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) divu mēnešu laikā saņēmis gandrīz 20 patērētāju sūdzības par SIA "Relaks Tūre", jo nav notikuši vairāki ceļojumi, kā arī komersants apturējis gandrīz visus plānotos ceļojumus. Ministru Kabineta noteikumi paredz, ka šādos gadījumos ceļotāju tiesības ir aizsargātas, bet kā jārīkojas? Skaidro PTAC.

Saskaņā ar normatīviem aktiem šādā gadījumā patērētājam ir tiesības no komersanta pieprasīt visu samaksāto naudas summu, tādēļ PTAC aicina patērētājus rakstveidā vērsties pie komersanta. Vienlaikus - PTAC ir uzsācis administratīvo lietu un izvērtē komersanta īstenoto komercpraksi.

PTAC līdz 20.aprīlim esot saņēmis 19 patērētāju sūdzības par kopējo summu vairāk nekā 55 tūkstošiem eiro, kurās norādīts, ka komersants apturējis ceļojumu nodrošināšanu uz vairākiem galamērķiem – dažādām Eiropas valstīm, Austrāliju, ASV u.c. Pašlaik slēgts arī komersanta birojs, tomēr notiek korespondences pieņemšana.

Ministru kabineta noteikumiem Nr.353 "Noteikumi par tūrisma operatora, tūrisma aģenta un klienta tiesībām un pienākumiem, kompleksa tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un īstenošanas kārtību, klientam sniedzamo informāciju un naudas drošības garantijas iemaksas kārtību" paredz, ka tūrisma operators kāda no klienta neatkarīga iemesla dēļ atceļ pakalpojumu pirms noteiktā datuma, klientam nekavējoties ir tiesības saņemt visu samaksāto naudas summu.

Gadījumos, kad tūrisma operators nespēj nodrošināt uzņemtās saistības, komplekso tūrisma pakalpojumu klientu aizsargā arī klienta iemaksātās naudas drošības garantijas mehānisms. PTAC rīcībā esošā informācija liecina, ka konkrētajā "Relaks Tūre" gadījumā klienta iemaksātās naudas drošības garantija apdrošināta sabiedrībā "BTA Insurance Company" SE par kopējo apdrošinājuma naudas summu 28500 eiro.

Ņemot vērā iepriekšminēto, PTAC iesaka patērētājiem turpmāk rīkoties šādi:

1) Vērsties ceļojumu birojā rakstveidā, sūtot iesniegumu uz uzņēmuma juridisko adresi, vēlams ierakstītā pasta vēstulē. ( "Relaks Tūre": Ģertrūdes ielā 50 – 11, Rīgā, LV – 1011 vai e-pastu: relaksture@relaksture.lv

2) Vienlaikus vērsties arī pie apdrošinātāja ar rakstveida lūgumu izmaksāt apdrošināšanas prēmiju, ņemot vērā, ka iestājies apdrošināšanas gadījums, proti, komersants nespēj izpildīt savas saistības līdz savas maksātnespējas procesa pasludināšanai;

3) Patērētājiem, kas par ceļojumu ir norēķinājušies ar maksājumu karti (kredītkarti vai debetkarti), vērsties pie savas kartes izdevējbankas, lai veiktu iespējamu naudas atmaksas procedūru.

4) Vērsties PTAC ar rakstveida sūdzību, tāpat neskaidrību gadījumā zvanīt uz PTAC konsultāciju tālruni 65452554.

Par tālāko situācijas attīstību saistībā minēto komersantu PTAC aicina patērētājus sekot interneta vietnē www.ptac.gov.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!