Tūroperators nav atdevis naudu par novembrī atceltiem braucieniem uz Ēģipti; klienti plāno protestēt 'Balttour'
Foto: Shutterstock

Pēc raksta par apkrāptiem ceļotājiem, kuriem netiek atmaksā naudu par nenotikušu braucienu uz Gruziju, pie Turismagids.lv vērsās lasītājs Igors, kas pastāstīja, ka nonācis līdzīgā situācijā, tikai šoreiz runa ir par lielu tūroperatoru – viņš iegādājies braucienu uz Hurgadu, Ēģiptē, pērnā gada novembrī, bet drošības apsvērumu dēļ ceļojums nav noticis. Lasītājs ir sašutis, jo, lai arī naudu solīts atgriezt divu nedēļu laikā, tas vēl joprojām nav izdarīts.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Brauciens iegādāts pie viena no lielākajiem tūroperatoriem Latvijā "Go Adventure", bet pēc traģiskajiem uzbrukumiem tūristu lidmašīnai Ēģiptē, atcelts. Lai arī solīts, ka nauda tiks atdota ātri, tas vēl joprojām nav noticis. "Nezinām, kad atgūsim naudu. Mums šī summa ir ap diviem tūkstošiem eiro, bet esam apzinājuši vēl citus klientus – vismaz 49, kam arī nav atdota nauda. Sākumā "Go Adventure" solīja visu atdot divu nedēļu laikā, bet pēc tam šī informācija no viņu mājaslapas pazuda. Zinu, ka arī Igaunijā ir aptuveni 50 cilvēku, kas atrodas šādā situācijā," saka Igors, kas esot tik izmisis, ka kopā ar domubiedriem pat plānojot protestēt pie tūroperatora stenda izstādē "Balttour".

Turismagids.lv Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) uzzināja, ka par šo tūroperatoru un radušos situāciju līdz 3. februārim saņemtas astoņas patērētāju rakstiski iesniegtas sūdzības, kā arī sniegtas piecas konsultācijas par normatīvajiem aktiem.

Savukārt "Go Adventure" pārdošanas un mārketinga vadītāja Dace Ūdriņa stāsta, ka situācija nav ļaunprātīga un paskaidroja, ka naudas atgriešana un komunikācija ar klientiem tūroperators nodrošinājis iespēju robežas, jo naudas summa, kas jāatdod ir ļoti liela. Par situācijas apstākļiem uzņēmums informējis arī Patērētāju tiesību aizsardzības centru. "Uz šo brīdi visiem klientiem, kas vērsušies ar pretenzijām un kuri nevarēja Force major situācijas rezultāta (lidojumu aizliegums uz Šarm eš Šeihu ) izmantot iegādātos kompleksa tūrismā braucienus, Tūroperators "GoAdventure" visiem klientiem kuri vēl nav saņēmuši pirkuma summas atmaksu pilnā apmēra ir izmaksājis vismaz 50 % no paredzētām izmaksas summām, situācijas risināšana ir procesā. Naudas atgriešanas process prasa vairāk laika, nekā sākotnēji bija plānots, par ko mēs iepriekš atvainojamies," saka Ūdriņa.

Igors gan stāsta, ka komunikācija nenorit tik gludi un bieži uz klientu vēstulēm un zvaniem tūroperators neatbild. "Manuprāt, būtu bijis normāli, ja pats tūroperators ar mums sazinātos un pateiktu, kad un kā atdos naudu, tā vietā mums mēnešiem viņi jādzenā…."

Jautāti, cik ir to klientu, kas nenotikušu braucienu uz Ēģipti dēļ vēlas saņemt atpakaļ naudu un cik liela ir šī summa, "Go Adventure" ir izvairīgi un aizbildinās ar Komercnoslēpumu. "Tūroperaturs "Go Adventure" ik gadu sezonas laika uz Ēģipti, no oktobra līdz aprīlim, apkalpo vairākus tūkstošus klientus, lidojumiem uz Ēģipti. Tūroperators, ņemot vērā radušos apstākļus, izvērtējot situāciju, pieņēma lēmumu pārtraukt lidojumus no 2015. gada novembra līdz pat 2016.gada februārim, arī uz Hurgadu, sakarā ar to naudas atgriešanas apjomi ir ļoti lieli, taču izpaust informāciju par atgrieztām naudas summām, kas nav mazas, liedz Komerclikums (komercnoslēpuma nosacījumi)," skaidro uzņēmumā.

Kā rīkoties klientiem, ja atcelts ceļojums?


PTAC skaidro, ja patērētājs iegādājies komplekso tūrisma pakalpojumu (t.i. lidojums un viesnīca), tad gadījumā, ja tūrisma operators kāda no klienta neatkarīga iemesla dēļ atceļ pakalpojumu pirms noteiktā datuma, klientam ir tiesības izvēlēties vienu no šādām iespējām:

• pieprasīt aizstāt pakalpojumu ar līdzvērtīgu vai augstākas kvalitātes pakalpojumu (ja tūrisma operators tādu var piedāvāt). Klients un tūrisma operators savstarpēji vienojas par kārtību, kādā klients samaksā par augstākas kvalitātes pakalpojumu, sedzot cenas starpību. Ja piedāvātajam pakalpojumam ir zemāka kvalitāte, nekā bija paredzēts, tūrisma operators attiecīgo cenas starpību izmaksā klientam;

• saņemt atpakaļ visu samaksāto naudas summu.

Neskatoties uz turpmāko situācijas attīstību, proti, lidojumu atļaušanu vai aizliegumu uz Šarm eš Šeihas lidostu un citām vietām Ēģiptē, patērētājam, ir jāsazinās ar tūrisma aģentūru vai operatoru, kurā iegādāts kompleksais tūrisma pakalpojums, lai rastu tālāku risinājumu.

Pašlaik tūroperatori no Latvijas uz Ēģiptes kūrortiem braucienus nepiedāvā. Vairāk lasiet šeit.

Tags

Ēģipte PTAC
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form