Kādas ir pasažieru tiesības atcelta reisa gadījumā
Foto: Shutterstock

Pirmdien, 18. septembrī, preses konferencē Dublinā aviokompānija "Ryanair" paziņoja, ka kompānijas kļūdainas lidojumu plānošanas dēļ, turpmāko sešu nedēļu laikā katru dienu tiks atcelti 40 līdz 50 reisi, kas ir 2 procenti no visu "Ryanair" reisu kopskaita, bet šis lēmums ietekmēs vairākus simtus tūkstošus ceļotāju. Aviokompānijas mājaslapā šobrīd pieejama informācija par atceltajiem avio reisiem līdz 28.oktobrim. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Eiropas patērētāju informēšanas centrs (ECC) ir saņēmis vairāku satrauktu aviopasažieru zvanus saistībā ar reisu atcelšanu un aviopasažieru tiesībām šādā situācijā, pastāstīja centra pārstāve Sanita Gertmane.

Aviokompānijas organizētajā preses konferencē vēstīts, ka atcelti ir lidojumi, kuri tiek veikti visbiežāk, tādēļ vieglāk pieejami lidojumu pārreģistrācijai. Aviokompānija paziņojumā presei ir teikts, ka 75 līdz 80 procenti pasažieru tiks pārvirzīti uz citiem lidojumiem vienas dienas laikā. Vienlaikus aviokompānija uzsver, ka pasažieriem tiks piedāvāts pārreģistrēties tikai uz pašas aviokompānijas reisiem. Tāpat ir norādīts, ka "Ryanair" nesegs lidojumu atcelšanas dēļ izrietošos zaudējumus patērētājiem, kas varētu rasties, piemēram, atceļot jau veiktās auto nomas vai viesnīcu pakalpojumu rezervācijas.

Eiropas Parlaments un Eiropas Savienības Padome 2004. gada 11. februārī ir izdevusi regulu, ar ko paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem saistībā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos.

Lūk, PTAC skaidrojums, ko pasažieri ir tiesīgi saņemt, ja lidojums ir atcelts vai pārcelts!

Regula nosaka, ka aviopārvadātājam ir pienākums katram pasažierim, kura lidojums ir ticis atcelts, izsniegt rakstveida informāciju par pasažieru tiesībām.

Ja aviopārvadātājs atceļ reisu, pirmkārt, jāļauj pasažierim izvēlēties, vai septiņu dienu laikā saņemt atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu, vai mainīt ceļojuma maršrutu.

Otrkārt, ja pasažieris ir piekritis maršruta maiņai, aviopārvadātājam jāpiedāvā pasažierim bez maksas ēdināšanu un atspirdzinājumus, kā arī bezmaksas komunikācijas iespējas, samērīgā attiecībā pret jaunā lidojuma gaidīšanas laiku. Ja jaunā lidojuma izlidošanas laiks ir vismaz dienu pēc atceltā lidojuma izlidošanas laika un ja pasažierim kādā vietā ir jāuzturas papildu vienu vai vairākas naktis, vai ja kādā vietā ir jāuzturas ilgāk, nekā pasažieris bija plānojis, aviopārvadātājam jāpiedāvā pasažierim bez maksas izmitināšana viesnīcā un transports no lidostas uz izmitināšanas vietu.

Tiesības saņemt kompensāciju

Ja aviopārvadātājs ir informējis pasažieri par lidojuma atcelšanu vismaz divas nedēļas pirms paredzētā izlidošanas laika, pasažierim ir tiesības saņemt atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu vai mainīt ceļojuma maršrutu, bet patērētājs nav tiesīgs saņemt kompensāciju. Ja aviopārvadātājs informējis par reisa atcelšanu mazāk nekā divas nedēļas pirms reisa izlidošanas, patērētājam ir tiesības saņemt kompensāciju, atkarībā no alternatīvā lidojuma izlidošanas un ierašanās galamērķī laika.

Pasažierim kompensācija nepienākas:

Ja pasažieris informēts par reisa atcelšanu 7 līdz 14 dienas pirms lidojuma un alternatīvā transporta izlidošana paredzēta līdz divām stundām agrāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā, un/vai ierašanās galamērķī līdz četrām stundām vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā.

Ja pasažieris informēts par reisa atcelšanu līdz septiņām dienām pirms lidojuma, bet alternatīvā transporta izlidošanas laiks ir līdz vienu stundu vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā, savukārt ierašanās galamērķī līdz divām stundām vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā.

Svarīgi papildu informācijas avoti aviopasažieriem:

Sīkāka informācija par aviopasažieru tiesībām gadījumos, kad atcelts lidojums, atrodama PTAC un ECC Latvia mājaslapās.

Lai patērētājiem būtu ērtāk un ātrāk vērsties gan pie pārvadātāja, gan nepieciešamības gadījumā, uzraugošajā iestādē, ir pieejama vienotā pasažieru sūdzību veidlapa, kura aizpildāma un nosūtāma patērētājam ērtākā veidā.

Aviopasažieru uzraudzības iestādes ES.

Source

Tūrismagids
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Comment Form