Foto: Leģendāri autiņi un moderna vide – atklāts rekonstruētais Rīgas Motormuzejs
Foto: DELFI

Pēc vērienīgās rekonstrukcijas Mežciemā, vēsturiskajā vietā pie Biķernieku trases, atkal atdzimis Rīgas Motormuzejs. Baltijā lielākā un modernākā seno spēkratu kolekcija tagad izkārtota kā interaktīvs stāsts jeb ceļojums pa autopasauli un ne tikai. Apmeklētājiem tas durvis vērs 2. jūlijā.

Vecās muzeja telpas pilnībā pārbūvētas atbilstoši mūsdienu prasībām. Atšķirībā no kādreizējās ekspozīcijas, kad mašīnas un citi spēkrati stāvēja cieši cits pie cita gluži kā noliktavā, tagad viss izkārtots trīs stāvos tematiskās sekcijās. Tomēr tas arī nozīmē, ka ekspozīcijā apskatāms mazāks skaits mašīnu, nekā iepriekš. Muzeja ekspozīcija veidota kā interaktīvs stāsts par unikāliem spēkratiem, ievērojamām personībām un nozīmīgākajiem notikumiem auto un cilvēces vēsturē. Muzeja apmeklētāji var gan paši izbraukt Biķernieku trasi simulatorā, gan interaktīvos ekrānos uzzināt visu par apkārtesošajiem spēkratiem, gan protams, izsekot auto attīstībai un vēsturei. Tomēr lielākā muzeja bagātība ir tur apskatāmie mirdzošie autiņi, kas pat pieaugušu vīru acīm liek mirdzēt. Precīzu visu apskatāmo spēkratu cenu neesot iespējams aprēķināt, bet tā mērāma vairākos miljonos eiro.

Foto: Leģendāri autiņi un moderna vide – atklāts rekonstruētais Rīgas Motormuzejs
Foto: DELFI

Muzeja lielākais lepnums ir leģendārais kalnu sacīkšu auto Auto Union CD V16. Spēkratam ir unikāla vieta gan autosporta vēsturē, gan Rīgas Motormuzeja (RMM) kolekcijā – tas atrodas uz izgaismota paaugstinājuma muzeja centrā.

Foto: Leģendāri autiņi un moderna vide – atklāts rekonstruētais Rīgas Motormuzejs
Foto: DELFI

"1938. gada Auto Union CD V16 ir leģendārs un iekārojams sacīkšu auto, kas simbolizē Sudraba bultas laikmetu. Tie savulaik būvēti sacīkstēm bīstamajos Alpu kalnu serpentīnos. Automobiļa sešu litru V16 motors spēja attīstīt 520 zirgspēku jaudu, sasniedzot ātrumu 340 kilometri stundā. Auto ir vairākkārtējs prestižo sacīkšu uzvarētājs," iepriekš stāstīja RMM direktors Aivars Aksenoks.

Savukārt 1. jūlijā publikai tika atklāts vēl viens vēsturisks un ļoti īpašs auto – "dvīņubrālis" kadiljakam (Cadillac Fleetwood V8), ar ko 20. gadsimta 30. gados līdz pat PSRS okupācijas laikam brauca Kārlis Ulmanis. Lūk, neliels ieskats tā atklāšanā!

Visa ekspozīcija izvietota trīs stāvos vairāk nekā 4000 kvadrātmetru platībā. Tajā aplūkojama Baltijā lielākā un daudzveidīgākā seno spēkratu kolekcija ar vairāk nekā 100 unikāliem automobiļiem un motocikliem. Vienlaikus muzejs plāno kļūt par Latvijā vēl nebijušu izglītojošu un izklaides centru, kurā apmeklētāji gūs informāciju un vizuālu baudījumu, ko nodrošinās mūsdienīgi multimediju risinājumi un tehnoloģijas.

Foto: Leģendāri autiņi un moderna vide – atklāts rekonstruētais Rīgas Motormuzejs
Foto: DELFI

Dinamisku muzeja darbību nodrošinās atsevišķa maināma izstāžu zāle, kā arī modernas konferenču telpas. Apmeklētāju ērtībai darbosies kafejnīca un būs pieejams bērnu rotaļu laukums.

Kopumā Motormuzeja rekonstrukcija izmaksājusi 8,1 miljonu eiro - lielākās izmaksas veidojusi ēkas uzbūvēšana no jauna un telpu iekārtošana - 5,6 miljonus eiro, savukārt ekspozīcijas izmaksas tiek lēstas ap 2,5 miljoniem eiro. Muzejs atrodas Ceļu satiksmes drošības direkcijas pakļautībā.

Foto: Leģendāri autiņi un moderna vide – atklāts rekonstruētais Rīgas Motormuzejs
Foto: DELFI

Rīgas Motormuzejs atklāts 1989. gadā, bet 2016. gadā pabeigta ēkas rekonstrukcija. Ne Lietuvā, ne Igaunijā nav līdzvērtīga muzeja, kas veltīts auto vēsturei. Plašāka informācija pieejama RMM mājaslapā www.motormuzejs.lv.

Rīgas Motormuzejs apmeklētajiem durvis vērs 2. jūlijā pulksten 10. Ieejas biļete pieaugušajiem izmaksās 10 eiro, bērniem – 5 eiro, bet ģimenēm – 20 eiro. Muzejs atrodas Mežciemā, Eizenšteina ielā 6.

Source

Tūrismagids

Tags

Aivars Aksenoks Biķernieku trase Cadillac Kārlis Ulmanis Rīgas Motormuzejs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form