Vainas apziņa

Ko un kā mācīties no negatīvajām emocijām, no kurām parasti vēlamies izvairīties?
Foto: Shutterstock

Ja jūties vainīga par kaut ko, ko nesen kādam esi teikusi vai izdarījusi, iespējams, tu vari par to atvainoties. Tā vietā, lai mēģinātu racionalizēt savu rīcību, sazinies ar cilvēku, kuru aizvainoji, un lūdz pastāstīt, kā tava rīcība viņam lika justies. Taču nebūt nemēģini sevi aizstāvēt, bet gan no otra stāstītā mācies, lai nākotnē spētu labāk atpazīt savas emocijas un to izraisīto rīcību. Izprotot savu vainas apziņu, vari iemācīties līdzjūtību, rūpes un laipnību.

Savukārt, ja tu joprojām jūties vainīga par kaut ko, kas notika pirms vairākiem gadiem, visticamāk, ir pēdējais laiks to palaist vaļā. Vai tu toreiz darīji kaut ko, kas tobrīd šķita pareizi? Vai tu tādā veidā toreiz reaģēji uz savām apspiestajām sāpēm? Mēģini saprast, kas notika, un piedot sev. Ja pašas spēkiem ar to nav iespējams tikt galā, apsver iespēju doties pie terapeita.

Tags

Attiecības Attiecības ģimenē Draugi Ģimene Psihoemocionālā veselība
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form