Prioritātes un pienākumu deleģēšana

Balanss uz naža asmens: kā atgūt līdzsvaru savā dzīvē
Foto: Shutterstock

Kad šķiet, ka viss brūk un jūk, un no dzīves līdzsvara ne vēsts, ir vērts sakārtot savas prioritātes un izvirzīt svarīgākās lietas. Piemēram, svētdienas vakarā, kad nereti parādās raizes par nākamo nedēļu, velti laiku plānu apdomāšanai. Neaizmirsti, ka ne visas lietas ir svarīgas, tāpēc prioritātes izsver uzmanīgi un pieej procesam lēnprātīgi. Ja nepieciešams, meklē palīdzību un atbalstu, jo nereti tieši no malas redzams vislabāk.

Saprotams, ka pateikt: "Nē!" reizēm ir grūti, tomēr līdzsvara iegūšanai tieši tas ir nepieciešams. Kad apzinies no kā atsakies, tu vienlaicīgi liec uzsvaru uz tev patiesi svarīgām lietām. Tāpēc ilgāka laika veltīšana šim procesam ir ļoti nozīmīga, lai rūpīgi apsvērtu un pieņemtu tev nozīmīgākās prioritātes.

Dzīves disbalansu bieži var veidot arī uzticības trūkums citiem. Vai pieķer sevi pie domas, ka visu izdarīsi labāk nekā pārējie? Centies mainīt šo ieradumu, jo tas tevi lēnām "izdedzina", rada satraukumu un papildus rūpes, kas patiesi nav nepieciešamas. Tomēr ar uzticēšanos nevar jokot, tā jānopelna – sāc lēnām un pamēģini, piemēram, darba kolēģiem uzticēt mazus darbus, kas arī neizdarīti lielu skādi nenodarīs. Ja jūti, ka sāc uzticēties, vari mēģināt spert arvien lielākus soļus.

Tags

Attiecības Attiecības ģimenē Dzīve Ģimene Pašizziņa

Comment Form