Būt par fitnesa treneri nav tikai darbs – tas ir dzīvesveids

Būt par fitnesa treneri nav tikai darbs – tas ir dzīvesveids
Foto: Publicitātes foto

"Herbalife Nutrition" fitnesa eksperte Linda Patkovska atklāj savu pieredzi, pārdomas un padomus par to, kā uzturēt formu vasaras sezonā. Tāpat intervijas laikā Linda stāsta par savu ceļu uz fitnesa pasauli – izaicinājumiem un uzvarām, kāpumiem un reizēm arī kritumiem, kā arī aizraujošām un negaidītām atziņām karjeras laikā.

– Cik ilgi jūs nodarbojaties ar fitnesu? Kā nonācāt līdz šai profesijai?

Aktīvs dzīvesveids ir mans kredo jau vairāk nekā 16 gadus, lai gan kā personīgais treneris sāku strādāt kopš 2016. gada. Iemesls, kāpēc pievērsos fitnesam, ir diezgan neparasts. Pēc meitiņas piedzimšanas es joprojām svēru tikai 54 kg, kas ir netipiski manam 175 cm augumam. Līdz ar to vēlējos pieņemties svarā, taču augstā metabolisma dēļ tas nebija izdarāms vien ar uzturu. Tas mani motivēja sākt nodarbības ar personīgo treneri. Par spīti tam, ka šķietami veselības un pašsajūtas ziņā viss bija kārtībā, mans dzīvesveids bija tālu no ideāla, jo nepievērsos pareizam uzturam un režīmam.

Pēdējo gadu laikā, kad dzīvoju Itālijā, turpināju izzināt fitnesu, pievēršoties funkcionālajiem treniņiem. Vienlaikus mēģināju dažādus vingrinājumus un pētīju literatūru, līdz atskārtu, ka fitness no manas brīvbrīža aizraušanās var kļūt par profesiju. Rezultātā pieteicos tālmācību studijām Nacionālajā Spēka un fiziskās sagatavotības asociācijā ("National Strength and Conditioning Association"), kas atrodas Amerikas Savienotajās Valstīs, un personīgā trenera akreditācijas programmai Itālijā.

Pastāstiet, kā kļuvāt par "Herbalife Nutrition" eksperti?

2012. gadā pirmo reizi pamēģināju "Herbalife Nutrition" produkciju viesībās pie draugiem. Savukārt pagājušā gada septembrī atgriezos Latvijā un jau oktobrī sāku strādāt ar "Herbalife Nutrition", kļūstot par zīmola fitnesa eksperti. Šīs sadarbības rezultātā, kur vēlos īpaši izcelt augsta līmeņa profesionāļus, ieguvu daudz jaunu zināšanu veselīga dzīvesveida, pareiza un sabalansēta uztura jomā, kas neapšaubāmi iet roku rokā ar sportu un treniņiem.

– Ko jūs iesakāt tiem, kuri vēlas būt labā formā vasaras sezonā?

Mans "zelta padoms" – sākt ar aktīvu un veselīgu dzīvesveidu! Tas ir paveicams, sportojot un izvairoties no neveselīgas pārtikas un pasīva dzīves stila. Tā vietā ir jācenšas ēst sabalansētu, ar uzturvielām bagātu pārtiku. Papildus vēlos atzīmēt, ka ir svarīgi ēst regulāri, plānojot savas maltītes. Noteikti savā ēdienkartē ir jāiekļauj uzturvielām bagāti produkti, kas satur visus organismam nepieciešamos makro un mikroelementus, piemēram, zivis, liesa gaļa, pākšaugi, sēklas, graudaugi, dārzeņi un augļi u.c.

Mēs esam mūžīgā skrējienā! Ja tev nav laika kārtīgai maltīšu sagatavošanai, padomā par alternatīvām iespējām, piemēram, "Herbalife Nutrition Formula 1" olbaltumvielu kokteili, kas satur 18 g augu valsts olbaltumvielu vienā porcijā. Kokteilim vari pievienot savas mīļākos sezonas augļus vai ogas. Tas ir ēdiens vienā glāze, kas lieliski noderēs, kā, piemēram, brokastīm, tā vakariņām!

Vasarā treniņiem sporta zālē lielisks papildinājums ir sports brīvā dabā, jo svaigs gaiss piepildīs tavu organismu ar skābekli un sniegs papildu enerģiju. Jāņem vērā, ka sporta aktivitātes karstā laikā, kad temperatūra ir pārsniegusi 25 grādus pēc Celsija skalas, nav ieteicamas.

Būt par fitnesa treneri nav tikai darbs – tas ir dzīvesveids
Foto: Publicitātes foto

– Kā pareizi plānot uzturu pirms un pēc treniņiem?

Ļoti būtiski ēst sabalansētas maltītes, kas nekādā gadījumā nenozīmē būt badā: ilgākais ieteicamais intervāls starp maltītēm ir trīs stundas. Tas nozīmē, ka dienā ir jābūt 5 - 6 ēdienreizēm vai pat vairāk atkarībā no katra cilvēka dienas režīma. Otrs svarīgākais noteikums ir lietot uzturā visas organismam nepieciešamās uzturvielas – olbaltumvielas, ogļhidrātus, taukus, vitamīnus un minerālvielas. Tavam ķermenim ir nepieciešamas olbaltumvielas, lai, piemēram, veidotu un uzturētu saistaudus, bet ogļhidrāti – lai barotu organismu ar enerģiju. Nodarbojoties ar sportu, iegaumē, ka maltītei ir jābūt vismaz 1,5 - 2 stundas pirms treniņa un tai ir jābūt bagātai ar organismam nepieciešamajām uzturvielām. Savukārt uzkodas ir lielisks risinājums ēdienreižu starplaikā, kas veicinās vielmaiņas nepārtrauktu darbību. Tu vari apēst uzkodu 30 minūtes pirms treniņa un 30 minūšu laikā pēc tā. "Herbalife Nutrition Formula 1 Express" batoniņš un "Herbalife Nutrition" Olbaltumvielu batoniņš ir veselīgas un parocīgas uzkodas, kuras ērti paņemt līdzi, lai kurp tu arī dotos.

– Kā labāk trenēties vasarā?

Kopumā varu ieteikt sekot plānveida treniņam un virzīties uz priekšu soli pa solim. Sākumā rekomendēju konsultēties ar profesionāli – vismaz apgūstot vingrinājumu pamatus trenera uzraudzībā. Tas palīdzēs iegūt papildu pārliecību un pasargās no riska gūt traumas. Šāda pieeja tev palīdzēs iegūt labākus rezultātus. Ja tomēr izvēlies trenēties vienatnē (bez trenera), noteikti vari izmantot pieejamos informatīvos materiālus, piemēram, grāmatas un video, taču pārliecinies, ka informācijas avoti ir uzticami un vingrinājumu specifika ir uztverta precīzi. Tāpat iesaku atrast domubiedru, kas tevi motivēs trenēties vēl vairāk.

Būt par fitnesa treneri nav tikai darbs – tas ir dzīvesveids
Foto: Publicitātes foto
UZTURA BAGĀTINĀTĀJS NEAIZSTĀJ PILNVĒRTĪGU UN SABALANSĒTU UZTURU

Source info



Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Pregnancy widget logo Pregnancy widget logo
Aprēķināt
Norādi pēdējo mēnešreižu
pirmo dienu
Kļūda!
Lūdzu, norādiet korektu
datumu pagātnē.
Viņa.lv iesaka