Sirdsskaitļi, kas svarīgāki par numeroloģiju. 2. daļa

Sirdsskaitļi, kas svarīgāki par numeroloģiju. 2. daļa
Foto: Publicitātes foto

Pastāv uzskats, ka skaitļos ir iekodēta vēl kāda papildu informācija, ne tikai skaits, ko ar tiem apzīmē. Var piekrist vai nepiekrist numerologu atziņām, taču, runājot par sirds un asinsvadu veselību, ir skaitļi, kuri jāzina arī tad, ja uzticies tikai zinātniski pamatotai informācijai.

Sirdsskaitļi ir visi tie skaitļi, kuri būtu jāņem vērā, rūpējoties par savu sirds un asinsvadu veselību:

  • Skaitļi, ar kuriem apzīmē tādus svarīgus veselības rādītājus kā asinsspiediens, holesterīna un cukura līmenis asinīs. Šie skaitļi ir jāzina. Ja nezini savus rādītājus, aizej pie ārsta!
  • Arī visi tie nepatīkamie skaitļi, kas uzrāda to, cik slikti izskatās mūsu sirds un asinsvadu veselības rādītāji, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm (piemēram, vecumā līdz 64 gadiem mirstība no sirds un asinsvadu slimībām Latvijā ir trīs reizes augstāka nekā vidēji Eiropas Savienībā).

Šoreiz par sirdsskaitļiem, kas attiecas uz veselīgu dzīvesveidu.

150

Tik minūtes nedēļā būtu jāpavada mērenas intensitātes fiziskās aktivitātēs, lai mazinātu risku saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām. Mērena slodze skaitās tad, ja sirdsdarbība palielinās par aptuveni 50 līdz 60 procentiem, salīdzinot ar miera stāvokli. Šādu slodzi var panākt, piemēram, 30 minūtēs noejot 3 kilometrus, 45 minūtes spēlējot volejbolu, 30 minūtes grābjot lapas. Jebkuru no izvēlētajām aktivitātēm svarīgi veikt ne mazāk kā 10 minūtes no vietas, jo tāds laiks nepieciešams, lai panāktu nepieciešamo sirds darbības paātrināšanos.

75

Sirdij par labu nāk arī augstas intensitātes aktivitātes, tad nedēļā pietiek ar 75 minūtēm. Interesanti, ka vispozitīvāko iespaidu uz sirds veselību atstāj dažādi rakešu sporta veidi. Aptuveni 9 gadus ilgušā pētījumā, kurā piedalījās 80 306 cilvēki, kuru vidējais vecums bija 52 gadi, atklājās, ka regulāra nodarbošanās ar tenisu, badmintonu vai skvošu risku nomirt no sirds un asinsvadu slimībām samazina par 56%. Vēl būtiska ietekme ir peldēšanai (risku samazina par 41%) un dažādiem aerobikas veidiem, kuros iekļautas arī dejas (36%).

25

Sirds un asinsvadu veselību ļoti negatīvi ietekmē liekais svars. Šajā ziņā svarīgi ir nepaļauties tikai pašam uz savu priekšstatu, jo bieži vien cilvēki šajā ziņā kļūdās. Piemēram, 2016. gadā veiktā pētījumā noskaidrojās, ka Latvijā 56% vīriešu ir liekais svars, bet tikai 24% paši to apzinās. Lai nemānītu pašiem sevi, būtu jānoskaidro savu ķermeņa masas indekss, ko aprēķina pēc šādas formulas: svars (kg) : augums (m)2. Ja iegūtais skaitlis ir 25 vai augstāks, svars ir pārāk liels.

0

Tik cigaretes dienā vajadzētu izsmēķēt. Bet tas jau ir pats par sevi saprotams.

Raksts tapis informatīvās kampaņas "Soli priekšā" ietvaros. Dzīvo veselīgi un seko līdzi saviem sirds un asinsvadu veselības rādītājiem laikus!

SIA KRKA LATVIJA

Source info



Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl