Saruna par pašmāju sensāciju – latviešu modes zīmola ceļš uz Milānu un Amsterdamu
Foto: DELFI/Instagram/publicmakesimage

Latvijas dizaineri joprojām spēj pārsteigt – ne tikai arhitektūras vai dizaina jomā, bet arī modē. 2018. gada pavasarī Rīgas modes nedēļā ("Riga Fashion Week") debitēja jauns zīmols – "Public Makes Image", kas savu darbību sāka vien 2016. gada beigās. Milāna un Amsterdama, kā arī Parīze, nav tikai tāls sapnis, bet gan zīmola sasniegumi pēdējā gada laikā. Savukārt arī pēc trim sezonām tērpus joprojām raksturo īstens ielu stils, košas krāsas, urbāni apģērbi un nedaudz luksusa. Sarunā ar "Viņa" galvenā dizainere, ideju ģeneratore un uzņēmuma vadītāja Liene Grīnberga norāda: "Galvenais ir neapstāties!"

Liene stāsta, ka sākumā atvērts veikals "Public", bet "Public Makes Image" bijusi veikala devīze, ko raksturo atvērtība, bezbailība un sociālā atbildība. Pēc veikala atvēršanas Liene lēnām sākusi veidot savu zīmolu. Amsterdamas modes nedēļā iepazīstoties ar vietējo dizaineri, viņa nolēmusi kopīgiem spēkiem izveidot pirmo "limited" (ierobežotu – red.) kolekciju. Tās bijušas ādas jakas, bikses, kā arī apavi un somas. Likumsakarīgi arī jaunais zīmols ticis pie nosaukuma "Public Makes Image", lai turpinātu iesākto, bet vienlaikus atdalītu no zināmā veikala nosaukuma.

"Es vienmēr esmu bijusi saistīta ar mākslu – no piektās klases sāku šūt un pāršūt apģērbu, nodarboties ar radošām lietām, bet vēlāk pievērsos biznesam. Pa šo gadu mēs esam izdarījuši ļoti daudz ko," atklāj Liene. Viņa norāda, ka tas ir bijis visas komandas sasniegums un darbs. Sākumā bijis grūti atrast īstos komandas cilvēkus, taču šobrīd tas ir izdevies. Liene norāda, ka te, iespējams, bijušas vairākas sakritības: "Tā mēs kopā darām lielu darbu – visi kopā strādājam pie mūzikas, ikdienas darba, veikala vadības, arī pie braukšanas uz pasākumiem. Tāpēc arī tas novedis pie tagadējā rezultāta."

Kolekcijas izveidošana ir grūts un darbietilpīgs process

Pēdējā gada laikā zīmols viesojies Parīzē, Milānā, Portugālē, Lietuvā un Amsterdamā. Liene atklāj, ka pavisam nesen Amsterdamā atklāts "showroom" – vieta, kur iespējams iegādāties un apskatīt radītos apģērbus. "Public Makes Image" viesojās arī Lietuvas lielākajā modes pasākumā "Mados infekcija", kas tulkojumā nozīmē "modes infekcija". Tāpat darbība norisinās arī Latvijā un Krievijā, piemēram, strādājot ar dziedātājiem un māksliniekiem.

"Protams, izveidot kolekciju nav viegls darbs. Tas ir ļoti darbietilpīgs un grūts process. Mēs mēģinām sekot tendencēm – tas nu ir skaidrs, bet es esmu galvenā dizainere – tas cilvēks, kas ģenerē visu, kas saistās ar kolekciju, – kā tā izskatīsies, kādi būs materiāli, kādas būs krāsas, uz kuru pusi iesim, kā mēs izskatīsimies uz skatuves," atklāj Liene. Tālāk viņas galvenās idejas apstrādā komanda. Tā kā aizvadītais gads bijis notikumiem bagāts, strādāts gana daudz – nereti bez brīvdienām, taču vēlme joprojām ir doties tikai uz priekšu.

Liene atceras, ka "showroom" atklāšanas pasākumā Amsterdamā viesojusies zīmola mērķauditorija – reperi, dziedātāji, blogeri, kā arī mediji. "Es biju netālu, kad divi cilvēki, kas bija uzaicināti, savā starpā sarunājās: "Nezinu, ir vai nav jēgas iet iekšā." Pēc tam viņi visi mani apskāva – bija ļoti lielas emocijas. Viņiem tiešām patika – nebija domājuši, ka būs tik spilgti," tā galvenā dizainere.

Source

DELFI Viņa

Tags

Garderobe Iedvesma Lasāmgabali Mados infekcija Mīlestība Modes tendences Riga Fashion Week Rīgas modes nedēļa
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form