Āboli

Ķirši, zirnīši, kabači, dilles. Kā iecienītākie vasaras gardumi var uzlabot veselību?
Foto: Shutterstock

Arī pirmie vasaras āboli jau sāk piebriest koku zaros. Ābolus uzskata par vissenāk pazīstamajiem augļiem, un jau mūsu Eiropā dzīvojošie senči baudījuši mežābeļu sīvos augļus, kas izrādījušies varen veselīgi, ārstējot gremošanas problēmas, podagru un citas kaites. Pārsteidzoši, bet arheologi ir atraduši pierādījumus tam, ka āboli ir lietoti uzturā jau akmens laikmetā.

Izrādās 100 gramos ābolu (viens vidēji liels ābols) ir 5–35 miligrami C vitamīna, tāpat tas satur arī E vitamīnu un nedaudz B grupas vitamīnus. Tātad tie svarīgi, lai stiprinātu imunitāti.

"Āboli ir vieni no veselīgākajiem produktiem, tie ir šķiedrvielu un C vitamīna avots, un satur salīdzinoši maz kaloriju. Āboli satur daudz polifenolus, kas darbojas kā antioksidanti. Polifenoli visvairāk ir koncentrēti ābola miziņā, savukārt C vitamīns visvairāk ir atrodams tieši zem ābola mizas, tāpēc tos nevajadzētu mizot, bet gan ēst ar visu mizu," stāsta uztura speciāliste Santai Madelāne.

Vairāk par ābolu labajām īpašībām un to, kā viena ābola apēšana dienā var atvairīt slimības, lasi šeit.

Tags

Baudi vasaru! A vitamīns Antioksidanti C vitamīns K vitamīns Veselīgs uzturs

Comment Form