Cik daudz fizisko aktivitāšu nepieciešams, lai kompensētu sēdus pavadītu dienu?
Foto: Vida Press

Mēs jau zinām, ka teju visa diena pavadīta sēdus nebūt nenāk par labu mūsu veselībai. Bet cik daudz nepieciešams kustēties, lai atsvērtu negatīvo ietekmi uz veselību, kādu veicina sēdošs dzīvesveids? Jauns ''British Journal of Sports Medicine'' pētījums liecina – ja tu katru dienu 30 līdz 40 minūtes veic fiziskās aktivitātes, kuru laikā svīsti, ar to vajadzētu būt līdzētam.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Līdz 40 minūtēm ilgas vidēji intensīvas un intensīvas fiziskās aktivitātes katru dienu ir apmēram pareizais apjoms, lai līdzsvarotu desmit stundu ilgu un mierīgu sēdēšanu. Tiesa, jebkura veida vingrinājumi vai pat tikai regulāra piecelšanās kājās var palīdzēt. Šādi rezultāti iegūti, veicot metaanalīzi deviņiem iepriekš veiktiem pētījumiem, kuros piedalījušies 44370 cilvēku no četrām valstīm, kuri pētījumu ietvaros ikdienā nēsāja fitnesa aproces vai pulksteņus.

Tāpat analīzē secināts – cilvēkiem ar sēdošu dzīvesveidu, kuru ikdienā ir samazinājies fizisko aktivitāšu laiks, palielinās pāragras nāves risks. Savukārt, savā dzīvē ieviešot vairāk kustību, iespējams mirstības risku samazināt.

Arī Pasaules Veselības organizācija skaidro, ka, lai uzlabotu veselību un uzturētu sevi normālā formā, ik nedēļu nepieciešams veltīt 150 līdz 300 minūtes vidējas intensitātes fiziskajām aktivitātēm vai 75 līdz 150 minūtes – augstas intensitātes fiziskajām aktivitātēm. Protams, vispirms jāizvērtē sava fiziskā sagatavotība un jāpielāgojas tai. Tāpat vari intensitātes jaukt, taču atceries ievērot samērību, veltot vienlīdzīgu atdevi kā vienas, tā arī otras intensitātes treniņiem, piemēram, vienu dienu nododies vidējas intensitātes treniņam, bet otru augstas.

Ar pilno pētījumu vari iepazīties šeit, bet ''Pasaules Veselības organizācijas 2020. gada Vispārējās vadlīnijas par fiziskajām aktivitātēm un mazkustīgu uzvedību'' vari uzzināt, klikšķinot te.

Neapšaubāmi, koronavīrusa pandēmija, kas pasauli tūliņ būs pārņēmusi jau gadu, ir būtiski ietekmējusi daudzu ikdienas kustību līdzšinējos ieradumus – liela daļa ir palikuši krietni mazkustīgāki. Turpinājumā, lai arī tu savā ikdienā ieviestu vairāk kustību, tādējādi uzlabojot savu veselību, esam izveidojuši kolekciju ar ''Viņa'' arhīva rakstiem. Tajos atradīsi ieteikumus, kā, arī strādājot birojā, ik dienu izkustēties vairāk. Tāpat, ja prāts nenesas doties uz sporta zāli, atradīsi padomus, kā sagatavoties treniņiem mājās, kā arī pamācības dažādiem vingrinājumiem. Pavisam noteikti atradīsi sev tīkamāko un ērtāko treniņu programmu pat tad, ja ar fiziskajām aktivitātēm šobrīd esi uz jūs.

Un vēlreiz atgādinām, ka jebkāda izkustēšanās ir labāka par neko. Piemēram, ja birojs vai tavs miteklis atrodas kādā augstākā stāvā, kāp pa kāpnēm nevis izmanto liftu, spēlējies ar bērniem vai mājdzīvniekiem, nodarbojies ar jogu vai padejo mājās, arī aktīva mājas uzkopšana vai izbrauciens ar riteni būs lielisks veids, kā būt aktīvākai. Un, ja tev uzreiz neizdodas ikdienā atrast 30 līdz 40 minūtes laika, sāc palēnām, un gan jau ar laiku atradīsi iespēju kustībām nodoties biežāk un ilgāk. Lai laba veselība!

Tags

Aktīvs dzīvesveids Aktīvā atpūta Fiziskās aktivitātes Sports Veselīgs dzīvesveids
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form