Peldēšanas efektivitāte
Foto: PantherMedia/Scanpix

Vai zinājāt, ka pirmie ieraksti par peldēšanu meklējami jau 7000 gadus senā pagātnē un pārstāv akmens laikmetu? Peldēšana ir viens no drošākajiem sporta veidiem, kas nodrošina pilnīgu atpūtu un tajā pašā laikā visefektīvākais, jo nodarbina visas muskuļu grupas.

1. Peldēšana ir lielisks treniņš ķermenim
Peldēšanas laikā strādā visas muskuļu grupas, kas proporcionāli veido Jūsu ķermeni. Nav svarīgi, kā Jūs peldat. Jūs varat peldēt brasā, kraulā, uz muguras vai tauriņstilā. Vienkārši apskatieties, kādas figūras ir peldētājiem, piemēram, Maiklam Felpsam...

2. Ardievu, kalorijas!

Neskatoties uz to, ka peldot nesadedziniet tikpat daudz kalorijas kā skrienot vai braucot ar velosipēdu, tomēr tās sadedziniet pietiekoši daudz - nesvīstot! Pēc stundu ilgas peldēšanas sajutīsieties patīkami noguris.

3. Nekādas svīšanas

Laikā, kad peldat, varat aizmirst par visām bažām, kas saistītas ar nepatīkamu ķermeņa aromātu vai lipīgu miesu. Ne īpaši jaukais izskats, kas nereti liek atteikties no sporta, ir pazudis. No ūdens iznāksiet svaigāks, nekā tajā iekāpuši. Vienīgais aromāts, kuru varat sajust izkāpjot pēc nodarbībām no ūdens, ir hlora smarža, tādēļ pēc peldēšanas ieejiet siltā dušā.

4. Liels plaušu tilpums

Lielākajai daļai peldēšanas tehniku nepieciešams ieniršanas elements. Jāieelpo lielāks gaisa daudzums, kas palīdzēs izturēt tās dažas sekundes, ko pavadīsiet zem ūdens. Tādā veidā odat labumu sev un saviem muskuļiem. Kā?

• Regulāri peldot, palielināsiet ieelpotā gaisa apmēru, kas, savukārt, palīdzēs citos sporta veidos palielināt izturīguma līmeni.

• Otrais ieguvums ir tāds, ka pēc 45 minūšu ilgas peldēšanas svaigais gaiss sasniegs katru muskuli.

5. Atpūta

Ne tikai joga, arī peldēšana ir viens no tiem sporta veidiem, kas palīdz atbrīvoties un atpūsties. Tā kā šis ir individuālais sporta veids, Jums nav jāuztraucas par citiem un varat paļauties un veltīt laiku tikai sev. Sajūta, kad ūdens pieskaras sejai, ir vienreizēja un ļoti mierinoša. Lai cik noguris arī būtu, vēsā ūdens un tā patīkamā pieskāriena izjušana, rada viegluma un lokanības sajūtu.

6. Uzlabota imūnsistēmas darbība

Baseinu temperatūra ir aptuveni 25ºC, bet ķermeņa temperatūra - apmēram 37ºC. Temperatūras svārstības palielina sirdspukstus un asinsriti. Tas, savukārt, palielina imūnsistēmas funkcionalitāti. Šādā veidā var radīt organisma pretestību pret iesnām un saaukstēšanos.

7. Niecīga iespēja savainoties

Peldēšana ir tas sporta veids, kurā pastāv vismazākais traumu risks, reiz apgūstot peldēšanas tehniku, noslīkšanas draudi vairs nepastāv. Turklāt, kāds pievilcīgs glābējs vienmēr būs gatavs sniegt palīdzīgu roku ...

Source

Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form