Četri biežāk sastopamie muguras lejasdaļas sāpju cēloņi


Astoņi muguras lejasdaļas sāpju iemesli un ieteikumi to mazināšanai
Foto: Shutterstock


Mazkustīgs dzīvesveids

Daudzi no mums lielu daļu nomoda laiku pavada sēžot, pateicoties darbam pie datora. Bet diemžēl šāds mazkustīgs dzīvesveids var palielināt hronisku muguras sāpju, invaliditātes un pat mirstības risku, skaidro Steisija Popko, medicīnas zinātņu doktore, pediatre. Tiesa, precīzi iemesli, kāpēc tas tā ir, nav acīmredzami.'' Daļa fiziologu norāda – sāpes muguras lejasdaļā rodas no veida, kā mūsu muskuļi tiek aktivizēti (vai deaktivizēti) brīdī, kad sēžam. Piemēram, kad sēžamvieta pārāk ilgi paliek ''pielīmēta'' pie krēsla, mums ir tendence sagumt un nepietiekami izmantot muskuļus, kas atbalsta muguras lejasdaļu un mazina spiedienu uz mugurkaulu.

Ko darīt lietas labā? Piemēram, ja tev ir saspringtas un savilktas ciskas, arī ikri, jo teju visu dienu pavadi sēžam, pastaipīšanās un staigāšana vismaz reizi stundā var mazināt saspringumu un tā radītās sāpes.

Slikta stāja

Arī slikta stāja var izraisīt sāpes muguras lejasdaļā vai pasliktināt jau esošās. Jāsaprot gan, ka tas nebūt uzreiz nenozīmē, ka slikta stāja ir sēdēšana pie datora sagumušam. Tā sevī ietver arī balstīšanos vairāk uz vienas kājas, kamēr stāvi, vai pēcpuses ''atšaušana'' tik tālu atpakaļ, ka muguras lejasdaļā veidojas tāda kā arka. Lai arī šādas pozas uz īsu brīdi neko ļaunu nenodarīs, tās saglabājot ilgstoši, var palielināties muskuļu un saišu slodze ap muguras jostas daļu.

Pēkšņs muskuļu vai saišu sastiepums

Šķiet, ikviens ir dzirdējis kāda paziņas vai ģimenes locekļa stāstu par to, kā, pārstumdot dīvānu, viņš vai viņa sastiepa muguru. Iespējams, tā pat biji tu. Muskuļu un saišu sastiepumi ir ļoti bieži sastopams rezultāts nepareizai lietu pacelšanai vai smagumu pārvietošanai, kuras laikā par daudz tiek sasprindzināta muguras lejasdaļa.

Muskuļu nogurums

Tiesa, dažos gadījumos muguras sāpes rodas nevis aktivitātes trūkuma dēļ, bet gan tās fiziskās slodzes dēļ, kuru piekopjam regulāri, atklāj Dr. Popko. ''Savā praksē esmu novērojusi, ka daudz muguras sāpju ir saistītas ar vieglatlētiku un dažiem darbiem, ko cilvēki veic,'' viņa piebilst. Piemēram, tev ir darbs, kas prasa bieži celt smagus priekšmetus. Bez pietiekamas atpūtas, turpinot celt atkal un atkal, muskuļi, kas atbild par celšanu, var ar laiku vairs nedarboties tik efektīvi, kas var izraisīt nepareizu mehāniku un savainojumus.

Tags

Skolioze Muguras sāpes Muskuļu sāpes Osteoporoze Vēzis
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form