“Tikai nedaudziem laimīgajiem ir izdevies piedzimt īstajā laikā, īstajā vietā un ar īstajām dotībām. Jauno laiku modē tādi ir trīs: Koko Šanele, Kristians Diors un Mērija Kvanta,” kādā publikācijā apgalvo britu laikraksts “Sunday Times”.
1934. gada 11. februārī dzimusī britu modes dizainere Mērija Kvanta (Mary Quant) ir radījusi ne vienu vien 60. gadu apģērbu modes jauninājumu, kam piestāvētu apzīmējums “treniņtērps sabiedrībai bez aizspriedumiem” (citējot laikrakstu “Evening Standard”) - tai skaitā minisvārkus, bikškostīmus, polivinila lietusmēteļus un īsos šortus.

“Mode savos pamatos ir nemainīga – sievietes valkā tādu apģērbu, kurā jūtas labi un seksīgi. Tā sievietes pašas sevi uzbudina. Arī vīriešiem patīk skatīties uz sievietēm, lai uzbudinātos – justies seksīgi nozīmē zināt, ka tu dzīvo,” domā Mērija Kvanta.

1955. gadā Kvanta kopā ar savu vīru Aleksandru Planketu – Grīnu, kurš bija tikpat pārdrošs un pašpārliecināts kā viņa, Londonā atvēra apģērbu veikalu "Bazaar". Gadu vēlāk viņa sāka pati modelēt apģērbus, jo nevarēja atrast tādus tērpus, kādus gribēja redzēt savā veikalā. Viņas modeļi bija neparasti, bet tajā pašā laikā vienkārši. Drīz vien Kvanta izveidoja arī savu zeķubikšu un kosmētikas līniju.

Intervijā amerikāņu žurnālam “Vogue” Mērija Kvanta pārliecina: “Apģērbu veikals ir saldumu bodīte pieaugušajiem. Es gribu, lai sievietes nāk šurp, spēlējas ar krāsām un ir priecīgas.”

Kvanta bija populāra arī 70.gadu sākumā, taču, mainoties modes tendencēm, viņa sāka pārdot galvenokārt mājsaimniecības preces un gultasveļu. Tajā laikā joprojām populāri bija Kvantas ādas kopšanas un kosmētikas produkti. Viņa guva panākumus Japānā, kur arī tagad darbojas vairāki Kvantas apģērbu veikali.

80.gados Kvanta laiku pa laikam demonstrēja jaunas apģērbu kolekcijas, bet 1994.gadā Londonā atvēra savu vienīgo apģērbu veikalu Eiropā. Patlaban Kvanta turpina radīt tērpus un dažādus aksesuārus, kā arī ādas kopšanas un kosmētikas produktus.

Mērijas Kvantas preču zīme ir stilizēta margrietiņa. Par tās izcelsmi ir sekojošs stāsts: “Kad es zīmēju pirmās apģērbu skices, svarīgākās vietas es mēdzu atzīmēt ar margrietiņu, lai izlemtu vēlāk. Taču margrietiņa vienmēr izskatījās labāk kā viss pārējais. Šī margrietiņa vienmēr nesa man laimi, tādēļ es to turpināju izmantot arī kosmētikas produktos.”

Interneta lapa www.maryquant.com (arī spoguļlapa www.maryquant.co.uk) ir stilīga un visnotaļ moderna lapa, un vēsta par dizainu, ko radījusi sieviete, kura pati kļuva par vienu no sešdesmito gadu jauniešu kustības simboliem. Šajā lapā ir interesanta nodaļa, kurā var izmēģināt piemērot visdažādākās meikapa krāsas modelei, un uzreiz pavērot radušās izmaiņas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!