Vitamīna uzņemšanai svarīgi lietot ''svaigu'' uzturu


Mītiem apvītais C vitamīns: svarīgākais par askorbīnskābi
Foto: Shutterstock

Cilvēka organisms pats nespēj ražot un uzglabāt C vitamīnu, tādēļ ir svarīgi to uzņemt atbilstošās devās ar pārtikas vai uztura bagātinātāju palīdzību. Ir pieņemts domāt, ka visvairāk C vitamīna atrodas citrusaugļos, taču tā nav taisnība. Ir daudzi produkti, kuri sevī glabā vērtīgo vitamīnu.

Lai uzņemtu askorbīnskābi, uzturā jālieto daudz augļu un dārzeņu. Visvairāk C vitamīna atrodas svaigās, neapstrādātās melonēs, citrusaugļos, kivi, mango, papaijās, ananasos, zemenēs, avenēs, mellenēs, arbūzos un dzērvenēs, liecina ASV Nacionālā Veselības institūta publicētie dati. "C vitamīns ir visstabilākais tieši skābā vidē, tāpēc var saprast, ka tādas ogas kā upenes, dzērvenes saturēs ļoti daudz C vitamīna," stāsta Balode. Arī sarkanie un zaļie pipari, spināti, kāposti, ziedkāposti, tomāti, kartupeļi, brokoļi un Briseles kāposti ir labi C vitamīna avoti. "Patērējot piecas dažādu augļu un dārzeņu porcijas dienā, cilvēks spēj nodrošināt ieteicamo C vitamīna vidējo dienas devu," skaidro Aleksejeva.

"Runājot par C vitamīnu uztura bagātinātāju veidā, kas parasti stāv pie kasēm, jāsaka, ka C vitamīna deva kā tāda tur ir niecīga, bet tās baltās tabletes galvenā sastāvdaļa ir glikoze jeb cukurs," stāsta uztura speciāliste Stefānija Šabuņeviča.

Askorbīnskābes uzņemšanai ieteicams uzturā lietot termiski neapstrādātus, svaigus augļus un dārzeņus. Būtiski ir apēst augļus un dārzeņus tūliņ pēc to sagriešanas, kā arī dārzeņu vārīšanas vietā jāizvēlas to tvaicēšana, jo C vitamīns karstumā zaudē daļu no savām labajām īpašībām. Arī veģetāriešiem svarīgi uzņemt C vitamīnu, jo tas palīdz ķermenim absorbēt dzelzi, kas iegūts no augu valsts produktiem.

Tags

Veselīgs dzīvesveids C vitamīns Saaukstēšanās
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form