Neizsīkstošās enerģijas avots tavā ēdienkartē
Foto: Shutterstock

Saglabāt enerģiju visas dienas garumā nav nemaz tik viegli. Lai to pēc iespējas ātrāk atjaunotu, bieži vien tiek ķerts pēc kārtējās kafijas tases, bet sekas tam var just pēc dažām dienām, kad atkal ir nomācis nogurums. Lai tā nenotiktu, ēdienreizēs atliek ievērot vien dažus nosacījumus un spēsi saglabāt možu noskaņojumu visas dienas garumā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Ēd brokastis

Svarīgākais priekšnoteikums, lai dienas laikā justos enerģisks, ir ēst brokastis. Pēc miegā pavadītā laika organismam ir nepieciešama enerģija, kas ļaus dienai sagatavoties gan ķermenim, gan prātam. Brokastis arī tiek atzīta kā svarīgākā ēdienreize. Daudzi pētījumi pat pierāda, ka tiem, kuri neēd brokastis, ir lielāks risks aptaukoties. Tas ir gluži pretēji daudzu pieņemtajam uzskatam, ka neēdot brokastis, izdosies ātrāk notievēt. Brokastis arī palīdz iedarbināt vielmaiņu, jo nakts laikā tai ir tendence samazināties. 

Uzturā lieto produktus, kas satur dzelzi

Dzelzs nepietiekamība organismā liek justies nogurušam. Dzelzs ir nepieciešams, lai piegādātu ķermeņa šūnām skābekli. Organismu ar dzelzi var nodrošināt uzturā lietojot tādus produktus kā pupas, zaļo lapu dārzeņus, kaltētus augļus, graudaugu produktus, pilngraudu maizi, riekstus, sēklas, vistas gaļu, zivis, olas. 

Izvēlies produktus, kas satur saliktos ogļhidrātus

Produkti, kas satur saliktos ogļhidrātus, organismā tiek pārstrādāti pakāpeniski un tas nodrošina nepārtrauktu enerģijas piegādi. Produkti, kas tos satur ir pilngraudu maize un pārslas, arī cieti saturoši dārzeņi, pākšaugi. 

Dzer daudz šķidruma

Cilvēkam dienas laikā ūdens daudzums, ko būtu vēlams izdzert, katram jāaprēķina individuāli – 30 mililitri un katru ķermeņa kilogramu. Ja nodarbojies ar fiziskajām aktivitātēm, ūdens ir jādzer vairāk. Izjūtot nogurumu, organismam ir novērojama viegla atūdeņošanās, tāpēc pirmais, ko vajadzētu darīt, jūtot nogurumu, būtu izdzert glāzi ūdens. Tomēr dienas laikā šķidrumu var uzņemt arī, piemēram, ēdienreizēs iekļaujot zupas, dzerot tēju vai sulas, kā arī ēdot gurķus un augļus. 

Dod priekšroku "dzīvai" pārtikai

"Dzīvi" pārtikas produkti ir tie, ko var iegūt no dabas – svaigi augļi, nevis sula pakās, pilngraudu produkti, nevis apstrādāti krekeri vai čipsi.

Lai papildinātu enerģijas rezerves, priekšroku dod tādiem produktiem kā banāni, āboli, tomāti, ogas. 

Izvairies no apstrādātās pārtikas, kas ir rafinēti graudi, cukurs. Tāpat iesaka atteikties no alkohola, kā arī kofeīnu lietot ar mēru. Lai dienas laikā būtu enerģija, ir nepieciešams arī kārtīgi izgulēties, turpretī kofeīns var nomākt vēlmi pēc miega, kas var atstāt sekas turpmākajām dienām.

 Raksta veidošanā informācija iegūta no: health.com,  Rozmarija Stentona "Veselīga uztura rokasgrāmata"

Tags

Brokastis ūdens Dzelzs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form