Vitamīnu pietiekamā daudzumā nodrošinās pārtika

Palīdzēs solārijs un atvaļinājums. Mīti par D vitamīnu un tā uzņemšanu
Foto: Shutterstock

Tāpat par mītu savā ziņā var uzskatīt, ka visu nepieciešamo D vitamīnu var uzņemt ar pārtiku. Teorētiski tas ir iespējams, bet realitātē tas var būt ļoti sarežģīti, skaidro "WebMd". Tikai nelielā daļā pārtikas produktu D vitamīns ir lielā daudzumā. Jā, ja regulāri mielojies ar treknām zivīm, D vitamīna līmenis tavā organismā varētu būt pietiekams. Tāpat ir produkti, kam D vitamīns tiek pievienots, piemēram, augu dzērieni, ko izmanto piena aizstāšanai. Bet arī tajos D vitamīna nav ļoti daudz – lai tā būtu gana, katru dienu nepieciešams izdzert vairākas glāzes šo dzērienu.

Tas nozīmē, ka D vitamīnu vislabāk uzņemt dažādos veidos, piemēram, ar mēru uzturoties ārpus telpām un rūpējoties par to, lai uzturs būtu pilnvērtīgs un dažāds. Par ļaunu arī nenāks laiku pa laikam pārbaudīt D vitamīna līmeni asinīs. Ja tas ir pazemināts, runā ar savu ārstu par to, kā uzņemt vairāk D vitamīna. Iespējams, speciālists ieteiks uztura bagātinātājus. Ja tos iesaka ārsts, papildu D vitamīna uzņemšana ir atbalstāma. Tomēr skriet uz aptieku pēc D vitamīna tāpēc, ka visi lieto, nav nepieciešams. Vispirms konsultējies ar ārstu.

Tags

Veselīgs dzīvesveids Ādas vēzis D vitamīns Veselīgs uzturs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form