Dzer ūdeni, lai tava āda būtu vesela


Seši ieteikumi, kā ēst un dzert ceļā uz veselīgāku ādu
Foto: Shutterstock

Ūdens nāk par labu tavai ādai, bet nevajag pārspīlēt. Mērķis ir izvairīties no dehidratācijas. Ņem vērā – ja esi izslāpusi, tu jau esi atūdeņojusies. “Ja esi dehidratēts,” portālam “Everyday Health” skaidro Vu, “tava āda un gļotāda kļūst sausa un viegli plaisā”.

Ūdens patēriņš ir atkarīgs no vecuma, dzimuma un citiem faktoriem, piemēram, grūtniecības, bet kopumā portālā norādītie ASV Nacionālās zinātņu, inženierijas un medicīnas akadēmijas ieteikumi par ūdens lietošanu liecina, ka 19 gadus veciem un vecākiem vīriešiem jāizdzer 15 kafijas tasītes ūdens dienā, savukārt sievietēm tādā pašā vecuma diapazonā – 11 tasītes dienā.

Kataja iesaka ikdienā blakus turēt glāzi ūdens – tiklīdz glāze ir izdzerta, to uzreiz uzpilda. Šādā veidā būs vieglāk kontrolēt savu ūdens patēriņu, kā arī tev nedraud dehidratācija. Taču jāatceras, ka nav konkrēta skaita, cik glāžu ūdens jāizdzer, jo, ja uzturā lieto arī gurķus, arbūzu vai citus sulīgus augļus un dārzeņus, tu arī tādā veidā uzņem šķidrumu.

Lai izvairītos no dehidratācijas, noteikti jāpatērē pietiekami daudz bezkofeīna šķidruma, piemēram, zupas, sulas un zāļu tējas. Ja neesi regulārs ūdens dzērājs, centies katras maltītes laikā izdzert vienu glāzi ūdens (vai citu bezkofeīna šķidrumu) un otru glāzi starp ēdienreizēm. Pētījumi pierādījuši, ka nesaldināta zaļā tēja ir īpaši labvēlīga, jo tajā ir antioksidanti, kas cīnās pret saules ievainojumiem, kas ir galvenie novecojošas ādas un ādas vēža cēloņi, liecina žurnālā “Oxidative Medicine and Cellular Longevity” 2012. gada jūnijā publicētā rakstā teiktais.

Tags

Āda Ādas kopšana Sejas ādas kopšana Veselīgs dzīvesveids Veselīgs uzturs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form