Špikeris darbīgajiem: vienkārši un efektīvi vingrojumi, nepametot darba vietu
Foto: Shutterstock

Nav šaubu, ka laba pašsajūta un lielisks garastāvoklis ir cieši saistīts ar fizisko aktivitāšu klātbūtni mūsu ikdienā, taču ne vienmēr dienas laikā veicamie pienākumi ļauj atvēlēt gana daudz laika treniņam. Bet kā mēdz teikt – kaut kas ir labāks par neko, un tas attiecas arī uz izkustēšanos. Ja tev nav iespēja nodoties kārtīgam treniņam, noteikti varēsi atvēlēt dažas minūtes efektīviem vingrojumiem, kurus iespējams veikt, nepametot darba vietu. Te palīgā var nākt fizioterapijas tiešsaistes platformas ''Fizzio.me'' fizioterapeiti.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kā liecina statistika, vien trešā daļa pieaugušo nedēļas laikā spēj sasniegt rekomendo fizisko aktivitāšu minimuma slieksni, savukārt nepieciešamo aerobās un muskuļu stiprinošās aktivitātes balansu izpilda vien labi ja piektā daļa. Protams, pāris minūtes ilgi vingrojumi nekompensēs vispārējo kustību trūkumu, taču tajā pašā laikā būs gana, lai attālinātu dažādas mazkustības izraisītas sāpes.

"Pirmo reizi mēs šos video demonstrējām sarunu festivāla ''Lampa'' ietvaros, un es biju gandarīts, cik daudzi cilvēki novērtēja iespēju efektīvi izkustēties pēc garām sarunām. Šis ir fizioterapijas galvenais trumpis – mūsu speciālisti labi zina, kā ar minimālu piepūli panākt maksimālu rezultātu, un tagad šīs zināšanas ir pieejamas arī tiešsaistē," saka ''Fizzio.me'' izveidotājs Ģirts Slaviņš.

Cilvēka ķermenis nav radīts sēdēšanai, taču tieši to mēs darām lielāko dienas daļu. Nav pat svarīgi, kur sēžam – birojā, mājās pie televizora vai krogā ar draugiem. Ilgstoša sēdēšana rada spiedienu uz muguras diskiem, tā raisot ilgtermiņa riskus muguras veselībai, turklāt minimizēta aktivitāte ietekmē arī locītavas. Ja sēdus pozīcijā atrodies vairākas stundas dienā, ir nepieciešams izkustēties kaut vai tāpēc, lai veicinātu asinsriti un skābekļa pieplūdi smadzenēm.

Nevajadzētu arī aizmirst, ka izkustēšanās samazina darba vides izraisīto stresu, kā arī veicina laimes hormonu pieplūdi ķermenī. Regulāri izpildot vingrojumus, apzinoties katras kustības ietekmi uz personīgo labsajūtu, ir iespējams attālināt nogurumu un sliktu garastāvokli. Arī pāris minūšu garas vingrošanas pauzes uzlabos vispārējo pašsajūtu un ļaus produktīvāk pavadīt dienu.

Lūk, daži vingrinājumi, kurus vari izmēģināt jau tagad:

Fizioterapijas tiešsaistes platformas ''Fizzio.me'' fizioterapeiti rūpējas par Latvijas sporta komandu labsajūtu, un arī tu vari vingrot kopā ar Latvijas handbola izlašu fiziskās sagatavotības treneri un fizioterapeiti Agati Ādiņu un Latvijas Sporta akadēmijas vieslektoru, fiziskās sagatavotības treneri un fizioterapeitu Normundu Vārpu. Vairāk informācijas par ''Fizzio.me'' piedāvātajām iespējām meklē, klikšķinot šeit.

Tags

Fiziskās aktivitātes Karjera Sports Veselīgs dzīvesveids
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form