Spītējot tveices radītajam nogurumam. Padomi enerģijas saglabāšanai
Foto: Shutterstock

Karstā laikā arvien biežāk cilvēks jūtas noguris, enerģijas rezerves izsīkst ātrāk. Tomēr katra paša izvēle ir, vai ļauties karstās tveices nogurdinošajam spēkam vai pretoties tam un enerģiju tumšajiem ziemas mēnešiem tomēr uzkrāt, ievērojot dažus nosacījumus. Šie padomi var palīdzēt tev kasrstas dienas laikā saglabāt možu garu.

Kontrastdušas

Sāc rītu ar kontrastdušu – pārmaiņus mazgājies te siltā, te vēsā ūdenī. Tā varēsi ātrāk pamosties, atbrīvot ķermeni no noguruma un uzlabosi modrību.

Spītējot tveices radītajam nogurumam. Padomi enerģijas saglabāšanai
Foto: Shutterstock

Kontrastdušas sniedz arī citus ieguvumus veselībai:

Auksts ūdens attīra matus un ādu.Auksts ūdens var palīdzēt saglabāt skaistus matus un ādu

Aukstā ūdeni mazgājoties, var novērst dabiskās eļļas zudumu no ādas. Arī mati paliks mirdzošāki un veselīgāki.

Uzlabo asinsriti un imunitāti.

Saņemot aukstu ūdens šalti, artērijas daudz efektīvāk sāk sūknēt asinis, uzlabojot sirds veselību. 

Regulāri ejot kotrastdušā, organisms tiek norūdīts, uzlabojot tā spējas pretoties dažādiem vīrusiem

Palīdz pret muskuļu sāpēm.

Auksts ūdens ir efektīvs palīgs muskuļu sāpju gadījumos. 

Mazina depresiju.

Ir pierādīts, ka auksta duša palīdz atbrīvoties no depresijas simptomiem, pateicoties tā ietekmei uz receptoriem cilvēka ādā.

Regulāri kusties

Spītējot tveices radītajam nogurumam. Padomi enerģijas saglabāšanai
Foto: Shutterstock


Lai ikdienā justos enerģisks, pietiks ar zemas intensitātes treniņiem. Zinātnieki no pat ir pierādījuši, ka cilvēki, kuri ikdienā regulāri izpilda zemākas intensitātes fiziskos vingrinājumus, nedēļas laikā jūtas mazāk noguruši nekā tie, kas veic augstas intensitātes treniņus.

Kustēties arī ir svarīgi, ja tavs darbs galvenokārt ir sēdošs. Strādājot ik pa laikam piecelies, pastaigā, izstaipi muskuļus. Visu laiku sēžot vienā pozā un pie datora, nogurums uzmāksies nemanīts!

Vēdini telpas un uzturies svaigā gaisā

Atrodoties darbā vai mājās, regulāri vēdini telpas, jo smadzenēm ir nepieciešams skābeklis, veicinot darba spējas. Īpaši vasarai raksturīgais karstums vēl vairāk izsūc spēkus un enerģiju. 

Pēc iespējas biežāk uzturies svaigā gaisā. Nedēļas nogalēs ieteicams doties pie dabas, lai tur dabīgi ķermenis atjaunotu savas enerģijas rezerves, uzņemot tās no dabas. 

Uzņem enerģiju ar ēdienu

Galvenokārt enerģijas rezerves tiek atjaunotas ar pārtiku, ko uzņemam. Svarīgākais ir ēst un darīt to regulāri. Un noteikti jāēd brokastis. Par to, kā uzņemt enerģiju ar ēdienu lasi rakstā "Neizsīkstošas enerģijas avots tavā ēdienkartē".

Noteikti izvairies no neveselīgas pārtiku un arī pārāk smaga pārtika var nevis apgādāt ar enerģiju, bet tieši pretēji – atņemt to. Tā notiek, jo organisms visus spēkus velta pārtikas apstrādei, tāpēc pārēdoties mēdz justies noguris. 

Noteikti dienas laikā dzer daudz šķidruma. Jo īpaši vasarā, kad karstuma ietekmē svīst vairāk, izdalās vairāk šķidruma, tāpēc tas arī ir jāuzņem vairāk. Un patiesībā tieši ūdens trūkums organismā bieži vien ir tas, kas liek justies nogurušam.

Nepārstrādājies

Plāno savu laiku un darbus. Neuzņemies veikt pārāk daudz darbus, iemācies atteikt. Strādājot ilgas stundas šķiet, ka var izdarīt vairāk, bet patiesībā tā nav, jo ir darba spējas ir mazinājušās.
Par pazīmēm, kas liecina, ka strādā pārāk daudz, lasi "Pazīmes, kas liecina, ka strādā pārāk daudz".

Raksta veidošanā izmantota informācija no portāliem: health.com, lifehacker.com

Source

rutks.lv

Tags

Depresija Imunitāte ūdens Imunitātes stiprināšana
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Comment Form