Skaties ieradumam acīs


Zombijs autopilotā? Kas ir mūsu slikto paradumu pamatā, un kā no tiem izbēgt
Foto: Shutterstock


Dakteris Brūvers šo stratēģiju sauc par "vienkāršu, bet dziļu veidu, kā slāpēt kārtējo vēlmi pēc uzkodām, telefona lietošanas brauciena laikā, kompulsīvas iepirkšanās tiešsaistē vai smēķēšanas". Stratēģija "skatīties ieradumam acīs" ietver apstāšanos brīdī, kad mudinājums ir visspēcīgākais, un pajautāšanu sev, kāpēc tu to dari.

Pieņemsim, ka tu nemierīgi pārmeklē visas atvilktnītes un plauktiņus, lai atrastu konfektes. "Uz brīdi it kā atkāpies un pavēro notiekošo no malas," iesaka Brūvers. "Esi informēts par savām tieksmēm. Varbūt tu atklāsi: o, es darbojos kā zombijs autopilotā!" Vai, iespējams, sapratīsi, ka tev nemaz šajā brīdī nekārojas konfektes – tas vienkārši ir tas, ko liec sev darīt, kad organismu piemeklē stress. Sekošana savām patiesajām vēlmēm ļauj pārtraukt ieradumu cilpu ,"palīdzot ieraudzīt, cik sākotnējā izturēšanās bija necienīga pret tavu ķermeni un prātu", piebilst Brūvers.

Izmēģini šo: Dr. Brūvera izveidotajā lietotnē ar nosaukumu "Eat Right Now" (kas gan maksā ap 23 eiro mēnesī un pieejama operētājsistēmās "iOS" un "Android") talkā tiek ņemts apdomīgums, lai palīdzētu lietotājiem izkļūt no "riteņa", kurā dominē impulsīva ēšanas kāre. Vēl viena iespēja: "Ate" (bez maksas lejupielādējama programma operētājsistēmās "iOS" un "Android").

Tags

Labsajūta Lasāmgabali Psiholoģija Veselīgs dzīvesveids
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form