Foto: LETA

Rīgas domes Satiksmes departamenta lēmums par tālāko rīcību saistībā ar Vanšu tiltu tiks pieņemts pirmdien, 12. martā, un līdz tam tiks slēgtas kāpnes, kā arī daļēji ierobežota gājēju plūsma, informēja departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Departamenta pārstāve norādīja, ka līdz lēmuma pieņemšanai abas Vanšu tilta kāpnes Daugavas labajā pusē būs slēgtas, kā arī daļēji tiks ierobežota gājēju plūsma zem Vanšu tilta, 11. novembra krastmalā. Gājēju plūsma pa Vanšu tiltu tiks novirzīta pa labā krasta estakādi līdz Citadeles ielai, tāpat atļauts izmantot Vanšu tilta pacēlājus.

Pēc Ahunas-Ozolas paustā, lai noteiktu faktisko kāpņu konstrukcijas stāvokli un turpinātu kāpņu ekspluatāciju, steidzamības kārtā Satiksmes departaments veic kāpņu konstrukcijas tehnisko inspekciju Vanšu tilta gājēju kāpnēm. Inspekcijas rezultāti tika saņemti piektdien pēcpusdienā un vēl neesot izanalizēti.

Satiksmes departamenta lēmums par tālāko rīcību tiks pieņemts pirmdien pēc iepazīšanas ar inspekcijas tehnisko atskaiti un tikšanās ar ekspertīzes veicējiem. Vanšu tilta kāpņu speciālajā inspekcijā tiks noteikts to tehniskais stāvoklis, nestspēja, ekspluatācijas drošība, kā arī ekspluatācijas laikā radušies defekti. Tāpat tiks noteiktas pieļaujamās ekspluatācijas slodzes, dots slēdziens par faktisko margu stāvokli un ar kādiem nosacījumiem atļauta tālākā kāpņu ekspluatācija līdz Vanšu tilta atjaunošanas darbu uzsākšanai.

Ahuna-Ozola informēja, ka tilta kapitālais remonts nav veikts kopš tilta uzbūvēšanas 1981.gadā. Tiltam regulāri tiekot veikti ikdienas uzturēšanas darbi un lokāli remontdarbi. Vanšu tilta pēdējā speciālā inspekcija tika veikta 2013. gada beigās. Lai novērstu tilta defektus un saglabātu tā nestspēju un ilgmūžību, nepieciešams izstrādāt tilta atjaunošanas būvprojektu. Būvprojekta izstrāde tiks sākta šogad.

Rīgas domes departaments apgalvo, ka visi Rīgas tilti un satiksmes pārvadi tiekot regulāri apsekoti. Speciālās inspekcijas jeb detalizēta konstrukciju apsekošana tiek veikta vismaz reizi piecos gados. Papildus tiek veiktas arī regulārās inspekcijas un ikdienas apsekošanas, kuru laikā tiek veikta vizuāla konstrukciju novērtēšana. Šogad plānots izsludināt iepirkumu 16 objektu speciālo inspekciju veikšanai, piebilda Ahuna-Ozola.

Satiksmes departaments apgalvo, ka katru gadu uzdod uzņēmumiem, kas saskaņā ar līgumu nodrošina transporta būvju ikdienas uzturēšanu, tiltu apsekošanas ietvaros pievērst pastiprinātu uzmanību būvēm, kurās kopš to uzbūvēšanas nav bijis kapitālais remonts. Visiem objektiem departaments nepieciešamības gadījumā plānojot defektu, kas var apdraudēt satiksmes dalībnieku drošību, novēršanu vai gadījumos, kad defektus nav iespējams novērst bez būvprojekta izstrādāšanas, plānot pasākumu veikšanu, lai nodrošinātu satiksmes dalībnieku drošību.

Rīgas domes pārstāve norāda, ka Satiksmes departaments katru gadu veic tiltu atjaunošanas vai pārbūves darbus atbilstoši speciālo inspekciju rekomendācijām un pieejamajam finansējumam. Pēdējo piecu gadu laikā veikta pārbūve vai atjaunošana Satiksmes pārvadā pār dzelzceļu K.Ulmaņa gatvē, Salu tiltā pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī tilta pār Bieķēngrāvi lejtecē būvniecība. Šogad turpināsies Salu tilta kompleksa pārbūve, kā arī tiks uzsākta Brasas un A.Deglava tiltu pārbūve.

Jau ziņots, ka Vanšu tiltam Rīgā daļēji ir nobrukušas ar vienām kāpnēm saistītās konstrukcijas. Konstrukcijas nobrukušas pie kāpnēm, kas no Vanšu tilta ved lejā uz 11. novembra krastmalu.

Departamentā pirmdien skaidroja, ka "Rīgas tiltu" darbinieki kopā ar Satiksmes departamenta pārstāvjiem apseko tiltu, lai pārliecinātos, vai nobrukums nerada draudus satiksmei.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!