Foto: LETA
Rīgas domes Sociālo jautājumu komiteja otrdien nolēma izveidot komisiju, kas nodrošinātu Rīgas domes lēmuma izpildi par pabalstu piešķiršanu veikala „Maxima” sabrukšanas rezultātā cietušajām personām un bojāgājušo tuviniekiem, kā arī pašvaldības ziedojumu kontos esošo līdzekļu izmaksu, portāls “Delfi” uzzināja pašvaldībā.

„Komisijas uzdevums ir izvērtēt iesniegumus un lemt par to iesniedzēju atbilstību vienreizējo pabalstu saņēmēju statusam, kā arī noskaidrot apstākļus, kas ļautu pareizi sadalīt saziedoto naudu," sacīja komitejas priekšsēdētāja Olga Veidiņa. „Virknei cilvēku nav sakārtotas civiltiesiskās attiecības, ir dažādas neskaidrības adopcijas jautājumos, ir arī gadījumi, kad uz nelaimes rēķina mēģina iedzīvoties krāpnieki. Komisija rūpīgi izvērtēs katru konkrēto situāciju un pieņems lēmumu, kas būs juridiski korekts, cilvēciski taisnīgs un saprotams gan naudas saņēmējam, gan ziedotājam."

Komisijas sastāvā iekļauti pārstāvji no visām Rīgas domes frakcijām, Labklājības departamenta, Rīgas Sociālā dienesta, Rīgas bāriņtiesas un Rīgas domes Juridiskās pārvaldes. Komisiju vadīs Veidiņa. Komisijas pirmā sēde paredzēta otrdien, 17. decembrī.

Jau ziņots, ka Rīgas dome ārkārtas sēdē 26. novembrī nolēma piešķirt pabalstu līdz 1 000 latiem apbedīšanas izdevumu segšanai (izņemot bēru mielasta izdevumus) personai, kura uzņēmusies bojāgājušā apbedīšanu, pabalstu 10 000 latu apmērā pēc nodokļu nomaksas - bojāgājušo radiniekiem, 5 000 latu apmērā pēc nodokļu nomaksas - cietušajai personai, kurai traģēdijas rezultātā radušies smagi veselības traucējumi, un kurai ir piešķirta I vai II invaliditātes grupa.

Lai saņemtu apbedīšanas pabalstu, Rīgas Sociālajā dienestā sešu mēnešu laikā pēc bojāgājušā apbedīšanas jāiesniedz: iesniegumu par apbedīšanas izdevumu segšanu, norādot vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarētās dzīvesvietas adresi, kontu kredītiestādē, uz kuru pārskaitāma apbedīšanas izdevumu summa, bojā gājušās personas vārdu, uzvārdu un miršanas datumu; bojāgājušā miršanas apliecības kopiju, uzrādot oriģinālu; apbedīšanas izdevumus apliecinošus attaisnojuma dokumentus (čekus, kvītis,  rēķinus).

Lai saņemtu bojāgājušā radinieka vai bērna aizgādņa pabalstu, Rīgas Sociālajā dienestā viena gada laikā jāiesniedz: iesniegumu par pabalsta vai tā proporcionālās daļas piešķiršanu, norādot pabalsta saņēmēja vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarētās dzīvesvietas adresi un kontu kredītiestādē, bojāgājušā vārdu, uzvārdu un miršanas datumu; bojāgājušā miršanas apliecības kopiju, uzrādot oriģinālu.

Lai saņemtu cietušā pabalstu, pabalsta pieprasītājs vai pabalsta pieprasītāja pilnvarotā persona Rīgas Sociālajā dienestā jāiesniedz: iesniegumu, kurā norāda pabalsta saņēmēja vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarētās dzīvesvietas adresi, kontu kredītiestādē, uz kuru pārskaitāma pabalsta summa; Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas lēmuma, kas izdots ne vēlāk kā viena gada laikā līdz iesniegšanai Rīgas Sociālajā dienestā, kopiju, uzrādot oriģinālu.

Ja dokumenti tiek iesniegti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti, iesniegt dokumentu kopijas un uzrādīt to oriģinālu nav nepieciešams.

Jau vēstīts, ka 21.novembra traģēdijā Zolitūdē, sabrūkot "Maxima" griestiem, dzīvību zaudēja 54 cilvēki un vēl daudzi tika ievainoti. Šī ir lielākā traģēdija Latvijā kopš neatkarības atjaunošanas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!