Foto: Publicitātes foto
Kanādas Kosmosa aģentūra pirmdien palaiž satelītu, kura uzdevums būs atklāt Zemei bīstamus asteroīdus, lai palīdzētu aizsargāt planētu no kosmosa draudiem. Pastiprināta uzmanība drošības jautājumam pievērsta pēc nesenā meteorīta sprādziena virs Urālu apgabala Krievijā, vēsta raidsabiedrība RT.

12 miljonu dolāru (6,3 miljoni latu) vērtais un 63 kilogramu smagais satelīts "NEOSSat" 24 stundas diennaktī meklēs Zemei potenciāli bīstamus objektus. Tas ir speciāli radīts ķermeņu noteikšanai starp Zemi un Sauli, kas no mūsu planētas virsmas nav nosakāmi Saules spozmes dēļ.

Satelīta palaišana, kopā ar citiem Zemes mākslīgajiem pavadoņiem, paredzēta pirmdien no Šrīharikotas kosmodroma Indijā, norāda RT. Kosmisko zondi paredzēts ievirzīt polārajā orbītā, 700 kilometru augstumā, kur atmosfēras ietekme neaizmiglos ierīces 15 centimetru plato teleskopu. "NEOSSat" vienu apli apkārt Zemei nolidos 100 minūtēs.

Teleskops izmēra ziņā līdzinās amatieru astronomu izmantotām ierīcēm, tomēr kosmosā tā redzamībai netraucēs atmosfērā izkaisītie saules stari, tāpēc attēls būs daudz dzidrāks. "NEOSSat" tāpat varēs fiksēt citus Zemes mākslīgos pavadoņus, kuru skaits paliek arvien lielāks.

Paredzams, ka jaunais satelīts atradīs vismaz 50% iepriekš neatkātu asteroīdu Zemes orbītā.

Vēstīts, ka 15. februārī virs Urālu apgabala Krievijā sprāga meteorīts, nodarot bojājumus ēkām un ievainojot vairāk nekā 1000 cilvēku. Bet pats sprādziens bijis 30 reižu spēcīgāks par atombumbas eksploziju Hirosimā.