Visai amizantu un neierastu situāciju piedzīvojuši 31. maršruta autobusa pasažieri, kura šoferis pēkšņi novirzījies no ierastā maršruta. Tiesa gan, saskaņā ar aculiecinieka pausto, spēkrata vadītājam talkā devusies kāda kundze, kura ātri vien palīdzējusi noklīdušajam transportam atgriezties uz pareizā ceļa.

"Rīgas satiksmes" sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča apstiprina, ka trešdien autobuss tik tiešām novirzījies no ierastā maršruta: "22. jūlijā 31. maršruta autobusam notika ceļu satiksmes negadījums, kurā nav vainojams ''Rīgas satiksmes'' autobusa vadītājs. Lai izpildītu reisu, pa 31. maršrutu tika nosūtīts rezerves autobuss, kura vadītājs kļūdījās novirzoties no maršruta."

"Līdz šodienai man pat prātā nevarēja ienākt, ka es Rīgas pilsētā kādreiz varēšu nokļūt filmas "Speed" atmosfērā. Iespējams tas, kam es šodien kļuvu par liecinieku, ir kārtēja ''Rīgas satiksmes'' interaktīva inovācija, kas paredz ciešāku kontaktu starp vadītāju un pasažieriem,'' stāsta kāds šī autobusa pasažieris.

31. maršruta autobuss kursēja kā parasti virzienā uz Juglu līdz brīdim, kad tika sasniegts Andreja Saharova un Mstislava Keldiša ielu krustojums. Tā vietā, lai ieņemtu malējo labo joslu un veiktu pagriezienu pa labi, vadītājs sturēja autobusu otrajā joslā taisnā virzienā. Pēkšņi vadītājs sāka jautāt pasažieriem, kurp tālāk braukt. Šāds negaidīts notikumu pavērsiens mani riktīgi sasmīdināja, jo kas tamlīdzīgs man gadās pirmo reizi mūžā. Priekšā sēdošas kundzes sāka stāstīt un rādīt ar roku pareizu virzienu. Pārkāpis divas nepārtrauktas līnijas, autobusa vadītājs veica labo pagriezienu.

Tālāk jau nebija tik smieklīgi. Pēc izbraukšanas no pieturas "Rudens iela" viņš aizdomīgi turējās labajā, nevis kreisajā joslā. Manas nelāga nojautas apstiprinājās: tā vietā, lai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā, lai tālāk izdarītu labo pagriezienu Ulbrokas ielā, autobuss joņoja tālāk un pēc tam, kad visi sāka kliegt, ka viņš "ne tur" brauc, vadītājs neizpratnē apstādīnāja autobusu un gandrīz nobloķēja satiksmi, jo tālāk ceļš sašaurinās.

Braukt atpakaļgaitā jau bija neiespējami, jo aiz autobusa paspēja izveidoties "aste" no citām mašīnām. Garām pa aizliegto zonu paspēja izbraukt kāds busiņš, knapi izvairoties no sānu kontakta.

Kāda pusmūža kundze, kura ļoti steidzās pie ārsta un nemaz neplānoja beigt savas dzīves gaitas Rīgas satiksmes transportlīdzeklī, kurā ekskluzīva tīrība tiek nodrošināta ar dažādu unikālo ''bananotehnoloģiju'' palīdzību, drosmīgi uzņēmās zemes kuģa kapteiņa lomu. Jā, tomēr ir sievietes Rīgas autobusos! Viņa apsēdās priekšējā sēdeklī tuvāk vadītājam un skanīgā balsī sāka teikt tam priekšā kurp braukt.

Izbraucis Lubānas ielā autobuss diez kāpēc apstājās pie pieturas, kurā viņu neviens negaidīja un atkal izbrauca Lubānas ielā. Pretī pieturai "Meža" autobusa vadītājs sāka vērienīgu apgriešanās manevru pāri dubultajai nepārtrauktajai līnijai. Lieki teikt, ka kustība abos virzienos bija nobloķēta.

Visi sapringa gaidot, kas būs tālāk, un vai izdosies apgriezties bez sadursmes. Vadītājs sāka manāmi nervozēt un, pabeidzis manevru, viņš uzņēma krietni lielāku ātrumu, apstājās pie Lubānas un Keldiša ielas krustojuma un beidzot veica labo pagriezienu.

Pasažieru atvieglota nopūta aizstāja iedomātas ovācijas sakarā ar pazudušā dēla ceļa atrašanu uz tēva mājām. Kas bija tālāk – izstāstīs kāds, kuram bija (ne)laime turpināt ceļu ar šo "Klīstošo holandieti",'' pastāstīja kāds autobusa pasažieris.

Saskaņā ar Bartaševičas pausto, pārbaudot GPS datus, braukšanas ātruma pārkāpums netika konstatēts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!