Iespējams, ka Latvijai tehniski būs jāpārņem atsevišķi specifiski kodi, kas noteikti EK Direktīvā, norāda CSDD. Latvijā šādi kodi līdz šim nav tikuši piemēroti un arī nākotnē iespējami tikai teorētiski. Līdz ar to Latvijas autovadītājus šīs tehniskās izmaiņas neskar nekādā veidā, uzsver CSDD. Tas varētu attiekties tikai uz atsevišķu ES valstu autovadītājiem, kuri vēlēsies savas apliecības mainīt Latvijā un kuru valstī šādi kodi tiek lietoti.

Latvijas normatīvajos aktos, piemēram, nebija iekļauts 79. kods, kas attiecas uz atsevišķu valstu vēsturiskām apliecībām, kas tikušas izdotas pirms vienoto kategoriju ieviešanas. Tā kods 79.01. nosaka – vienīgi divriteņu transportlīdzekļi ar blakusvāģi vai bez tā; vai 79.03. – vienīgi tricikli. Latvijā šādu specifisku kodu vadītāja apliecībās nekad nav bijis.

Lai pārņemtu visus Direktīvā iekļautos kodus, tiks veikta detalizētāka normatīvo aktu izpēte un nepieciešamības gadījumā tiks papildināti MK noteikumi Nr. 103.

Atgādinām, ka pagājušonedēļ EK ir nolēmusi nosūtīt oficiālas paziņojuma vēstules Latvijai, Itālijai, Nīderlandei un Vācijai, mudinot šīs dalībvalstis mainīt vadītāju apliecību noformējumu, ievērojot kopīgos Eiropas noteikumus.

Kā uzsver EK, Eiropas Savienības direktīva nosaka, ka uz vadītāja apliecības būtu jānorāda transportlīdzekļa vadīšanas ierobežojumi, piemēram, prasība nēsāt brilles un cita papildu informācija. Itālijas, Latvijas, Nīderlandes un Vācijas noteikumi šajā jautājumā esot pretrunā dažām šīm prasībām.

Šis ir pārkāpumu procedūras pirmais posms. Šo četru dalībvalstu rīcībā tagad ir divi mēneši, lai sniegtu atbildes uz EK izvirzītajiem argumentiem, pretējā gadījumā EK var nosūtīt argumentētu atzinumu.