Foto: Publicitātes foto

Eiropas neatkarīgā organizācija "EuroNCAP" pārbaudījusi drošību trim mazajiem elektromobiļiem, kuri Eiropas Savienības (ES) tirgū tiek pozicionēti kā kvadricikli. "EuroNCAP" triecienu pārbaudēm tika pakļauts "Renault Twizy", "Tazzari Zero" un "Ligier IXO", kā arī golfa mobilis "Club Car Villager". Labāko drošības līmeni šajā plejādē uzrādījis "Renault" elektromobilis.

"EuroNCAP" pārbaudīja šo mazo elektromobiļu izturību frontālajā sadursmē ar braukšanas ātrumu 50 km/h, turklāt to salonā bija tikai viens manekens – autovadītāja sēdpozīcijā.

474 kilogramu smagais "Renault Twizy", kas spējīgs paātrināties līdz 80 km/h, ir vienīgais no šiem elektromobiļiem, kas aprīkots ar drošības spilvenu. Frontālās sadursmes gadījumā tas labi aizsargā autovadītāja galvu, tomēr manekena kakls un augšstilbi tika būtiski traumēti. Rezultāts – sešas balles no 16 iespējamām. Sānu sadursmes gadījumā "Renault Twizy" vadītājs gan nebūtu pietiekami aizsargāts, manekens fiksēja vienmērīgas traumas visā sadursmes zonā. "EuroNCAP" par to piešķīra septiņas balles no 16.

542 kilogramu smagais "Tazzari Zero", kas spējīgs paātrināties līdz 100 km/h un ir aprīkots ar četrpunktu drošības jostām, manekenam jūtami traumēja rumpja augšdaļu un īpaši galvu. Arī sānu sadursmē tika fiksētas ķermeņa lejasdaļas traumas, bet krūšukurvja un galvas aizsardzība tika novērtēta kā "nepietiekami zema". Rezultāts – astoņas balles no 16.

Ļoti zems drošības līmenis izrādījās četrvietīgajam golfa mobilim, kas aprīkots ar trīspunktu drošības jostām un spēj paātrināties līdz 35 km/h. Frontālās sadursmes gadījumā manekens reģistrēja visa ķermeņa būtisku traumatismu, savukārt sānu sadursmē vislabāk pasargāts būs tikai vadītāja vēders. Neskatoties uz to, šis spēkrats ieguva deviņas balles no 16, jo nodrošināja labāku sānu sadursmes drošību nekā citi šī eksperimenta dalībnieki.

Arī četrvietīgais "Ligier IXO", kas sver 465 kg un spēj paātrināties līdz 70 km/h, tika novērtēts ar divām ballēm par frontālo, bet ar 7,9 ballēm par sānu sadursmes drošību. Avarējot ar šo elektromobili, visbūtiskāk cietīs vadītāja galva un krūšukurvis.

"EuroNCAP" norāda, ka šī pārbaude signalizē par ļoti nopietnām problēmām tamlīdzīgu transportlīdzekļu drošības līmenī. Neskatoties uz to, visiem kvadricikliem ES, pēc ekspertu domām, tiek izvirzītas zemas prasības pret drošību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!