Neraugoties uz daudzajām sūdzībām, kas pērnruden tika saņemtas saistībā ar Satiksmes ministrijas (SM) lēmumu 3,993 miljonus eiro vērto līgumu par "Rail Baltica" detalizētas tehniskās izpētes un ietekmes uz vidi novērtējuma sagatavošanu uzticēšanu personu apvienībai, kurā ietilpst "Grupa 93", "Konstruktionsgruppe Bauen Latvija" un "EPG Eisenbahn und Bauplanungs- Geselschaft mbH Erfurt", pasūtījumu atkārtoti nolemts uzticēt šim pašam pretendentam.

Kā liecina paziņojums, kas Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā publicēts šā gada 21. februārī, attiecīgu lēmumu SM izveidotā iepirkumu komisija pieņēmusi šā gada 11. februārī.

"Delfi" jau vēstīja, ka personu apvienības, kurā ietilpst "Grupa 93", "Konstruktionsgruppe Bauen Latvija" un "EPG Eisenbahn und Bauplanungs- Geselschaft mbH Erfurt" jau pērnā gada oktobrī tika atzīts par labāko. Tomēr pieci no kopumā astoņiem iepirkumā startējušajiem pretendentiem IUB iesniedza sūdzības par konkursu, kā rezultātā IUB aizliedza SM slēgt līgumu ar iepirkumā uzvarējušo pretendentu.

Ar sūdzībām IUB bija vērsušies "TEN-T Tӧmegkӧzlekedès Energiaellàtàsàt Tervezӧ és Kiviteleozӧ Zàrtkӧrüen Mükӧdӧ Rèszvènytàrsqsàg", kompānija "SENER Sp. z.o.o.", kā arī personu apvienības "IFL& Geo Consultants" un "Obermayer, Vertex, Inženierbūve". Sūdzību par iepirkumu iesniedzis arī "Euroestudios" un SIA "Projekts 3" konsorcijs.

Savukārt šogad plašākai sabiedrībai kļuva zināms, ka neilgi pirms uzvaras iepirkumā par "Rail Baltica" detalizētas tehniskās izpētes un ietekmes uz vidi novērtējuma sagatavošanas uzvarējušajā personu grupā ietilpstošās "Grupa 93" īpašnieks Neils Balgalis un kāda viņa kolēģe politiskajai partijai "Vienotība" ir ziedojusi gandrīz 15 tūkstošus eiro. SM vada Anrijs Matīss, kuru darbam valdībā izvirzīja "Vienotība" kopīgi ar neatkarīgajiem deputātiem jeb tā dēvēto Olšteina sešinieku. Nesen Matīss oficiāli kļuva par "Vienotības" biedru.

3,993 miljonus eiro vērto pasūtījumu ieguvusī personu apvienība 30% no darbu apjoma plāno uzticēt apakšuzņēmējiem. Kā apakšuzņēmēji piesaistīti  "Ardanuy Ingenieria S.A.",  "Konstruktionsgruppe Bauen AG " un SIA "Ernst&Young Baltic". Katram no apakšuzņēmējiem plānots uzticēt darbus 10% apmērā no kopējās līguma summas.

Kopējās "Rail Baltica" izbūves izmaksas varētu sasniegt gandrīz 3,7 miljardus eiro. Baltijas valstis cer, ka 85% no projekta izmaksām segs Eiropas Savienība, tomēr eksperti iepriekš izteikušies, ka ES līdzfinansējums galu galā varētu izrādīties mazāks nekā cerēts. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!