Foto: LETA

Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesa otrdien ierosinājusi likvidējamās apdrošināšanas kompānijas "Balva" maksātnespējas lietu, pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

Tiesa "Balvas" maksātnespējas lietu plāno skatīt 6.jūlijā.

Jau vēstīts, ka LTAB ceturtdien, 16. jūnijā, vērsās tiesā ar pieteikumu atzīt "Balvu" par maksātnespējīgu.

"Visu šo laiku no "Balvas" centāmies atgūt no Garantijas fonda izmaksātās transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) atlīdzības, kuras apdrošināšanas sabiedrība nespēja izmaksāt starptautiskajos līgumos paredzētajos gadījumos, tomēr šobrīd redzam, ka uzņēmums nespēj segt aizvien pieaugošās izmaksas, tādēļ LTAB pieņēma lēmumu ierosināt likvidējamās sabiedrības maksātnespēju," teica LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Birojā norādīja, ka "Balvas" maksātnespējas ierosināšana ļaus ātrāk pabeigt atlikušo aktīvu realizāciju, kas tiek darīts gan ceļu satiksmes negadījumos cietušo, kuriem OCTA atlīdzība pienākas no "Balvas", gan visas OCTA nozares dalībnieku interesēs. Līdz ar to visi ceļu satiksmes negadījumos cietušie, kuri joprojām no "Balvas" nav saņēmuši visu sev pienākošo atlīdzību izmaksu, varēs bez kavēšanās pilnā apmērā pieprasīt to no Garantijas fonda.

Patlaban "Balvas" vietā LTAB no Garantijas fonda kopā ir izmaksājis gandrīz trīs miljonus eiro, bet atguvis nedaudz vairāk kā miljonu eiro. Tādējādi likvidējamās apdrošināšanas sabiedrības parāds pret Garantijas fondu sasniedzis 1,89 miljonus eiro.

Tāpat ziņots, ka Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome 2013.gada jūnijā anulēja visas "Balvas" licences, lai nodrošinātu apdrošināto personu aizsardzību. FKTK 2013.gada aprīlī apturēja "Balvas" darbību, aizliedzot slēgt jaunus apdrošināšanas līgumus tāpēc, ka uzrauga rīcībā nebija pietiekama informācija par tās darbību Apvienotajā Karalistē, taču cerētos uzlabojumus nesagaidīja. Pirms darbības apturēšanas "Balva" klientiem piedāvāja OCTA, KASKO, īpašumu, veselības un ceļojumu apdrošināšanu.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!