Foto: AFP/Scanpix
Uzņēmumi un zemnieku saimniecības, kuras nemaksā „dienesta auto nodokli” un sava autoparka izmantošanu tikai saimnieciskajām vajadzībām pierāda ar maršruta kontroles sistēmām (GPS), turpmāk varēs izmantot tikai Eiropā vai Turcijā ražotās vai licencēti tirgotās ierīces, paredz otrdien valdības atbalstītie noteikumi.

Noteikumi par maršruta kontroles sistēmām arī nosaka, ka turpmāk komersantiem vai zemniekiem, kuri izmanto transportu tikai saimnieciskajām vajadzībām, būs atskaitēs jānorāda katru dienu faktiski nobrauktais maršruts, katru dienu faktiski nobrauktā maršruta grafiskais attēls, katru dienu faktiskajā maršrutā nobrauktie kilometri, kā arī ziņas par to, cik bieži un cik ilgi nav saņemts signāls no globālās pozicionēšanas sistēmas.

Turpmāk atskaitēm varēs izmantot iekārtas, kuras ražotas vai laistas apgrozībā kādā no Eiropas Savienības dalībvalstīm vai Turcijā vai kura ir kādā no Eiropas Ekonomikas zonas valstīm.

Lai nepieļautu iespēju manipulēt ar maršruta kontroles sistēmas datiem, noteikumi arī paredz, ka maršruta kontroles sistēmu tirgotājiem vai maršruta kontroles sistēmu nodrošinātājiem darba pieņemšanas-nodošanas aktā ir jāfiksē maršruta kontroles sistēmas sērijas numurs un ražotājs, kā arī konkrētais transportlīdzeklis, kurā tā ir uzstādīta.

Noteikumi arī paredz, ka GPS sistēmai ir jābūt pastāvīgi pieslēgtai pie transportlīdzekļa nepārtraukta barošanas sprieguma. Ja objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams nodrošināt nepārtrauktu spriegumu, piemēram, automašīnas remonta dēļ, tad komersantam vai zemnieku saimniecībai ir jāsastāda akts, kurā norāda iemeslus, kāpēc netika nodrošināts nepārtraukts barošanas spriegums.

Finanšu ministrija norāda, ka šobrīd ir deklarēti nepilni trīs tūkstoši transportlīdzekļu, kuri tiek izmantoti tikai un vienīgi saimnieciskās darbības vajadzībām, un tie ir aptuveni 750 komersantu īpašumā vai turējumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!